

برگزار شده توسط : دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
چهارمین همایش ملی اسلام و ارزش های متعالی
تاریخ برگزاری : 12 تير ماه 1399
بررسی وتاثیربیلبوردهای تجاری تهران برسبک زندگی اسلامی
عاطفه رحمانی
چکیده:این مقاله ،پژوهشی میان رشتهای ،تطبیقی وکیفی برمبنای معناشناسی ودرجهت القای مفهوم سبک زندگی اسلامی است ،که به روش توصیفی وتحلیلی تعدادی از بیلبوردهای تجاری درشهر تهران انجام شده است.بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب در تعریف سبک زندگی اسلامی ، درطراحی بیلبوردهای تبلیغاتی ،اهدافی نظیردستیابی به زندگی متعالی ،حفظ ارزشهای اسلامی ودرنظر گرفتن حقوق وارزش های انسانی درنظر میگیرد.تبلیغات شهری که بیلبوردهاشاخهای ازآن به حساب میآید،یک رسانه پیام محوروبخشی ازگرافیک محیطی ،بخش عمده سامانه گرافیک شهرها رادردنیای امروز دربرمیگیرد. بیلبوردها به عنوان رسانه پیام رسان وبیان تصویری معانی تجاری ،فرهنگی ،تجاری،سیاسی بارعایت اصول زیبایی شناسی بصری،درفضاهای گوناگون شهری واماکن حضوروعبورانسان شهرنشین است.هدف وکاربرد آن ایجادتنوع وزیبایی وانتقال سریع،صحیح وصریح پیام به مخاطب است.بیلبوردهای شهری هرکدام ساختاروشکل معنایی خاصی دارندکه درصورت توجه به آن میتواند درجهت ارتقا سطح آگاهی وجذابیت درموضوع مورد نظر نقش مهمی ایفا نماید.تحقیق حاضر میکوشد با تکیه برکاربرد پیام رسانی بیلبوردهای شهری ومعنای عمیق وساختاربیانی آن بپردازد.وآن ماهیت وساختارمناسب درجهت اهداف سبک زندگی اسلامی برمبنای تحلیل تعیین کند.
سبک زندگی اسلامی،تبلیغات شهری، گرافیک محیطی،بیلبوردهای تجاری
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1399 , بررسی وتاثیربیلبوردهای تجاری تهران برسبک زندگی اسلامی , چهارمین همایش ملی اسلام و ارزش های متعالی

تاریخ برگزاری : 12 تير ماه 1399
تماس با ما
آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)