

برگزار شده توسط : دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی
همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید
تاریخ برگزاری : 19 اسفند ماه 1400
تأثیر آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانشآموزان با اعتیاد به اینترنت
ابراهیم رهبر کرباسدهی , فاطمه رهبر کرباسدهی
هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانشآموزان با اعتیاد به اینترنت بود. پژوهش حاضر از نوع نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. نمونه پژوهش 28 دانشآموز مقطع متوسطه دوم با اعتیاد به اینترنت شهرستان رشت در نیمسال اول تحصیلی 99-1398 بودند که بر اساس پرسشنامه اعتیاد به اینترنت و مصاحبه ساختارنایافته از میان 60 دانشآموزی که به صورت داوطلبانه در پژوهش شرکت نموده بودند انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارش گردیدند (هر گروه 14 نفر). سپس آموزش گروهی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان به مدت 8 جلسه برای گروه آزمایشی اجرا شد و گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکرد. برای گردآوری دادهها، مقیاس بهزیستی روانشناختی قبل و بعد از آموزش توسط شرکتکنندگان تکمیل گردید. نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد پس از پایان مداخله، نمرات گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل برای متغیر بهزیستی روانشناختی (126/31=F) افزایش داشته است (0/001>P). با توجه به نتایج این پژوهش، آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان راهکار مناسبی برای افزایش بهزیستی روانشناختی در افراد با اعتیاد به اینترنت است.
تنظیم هیجان، سلامت نوجوانان، اعتیاد به اینترنت
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , تأثیر آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانشآموزان با اعتیاد به اینترنت , همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید

تاریخ برگزاری : 19 اسفند ماه 1400
تماس با ما
آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)