

برگزار شده توسط : دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی
همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید
تاریخ برگزاری : 19 اسفند ماه 1400
�بررسي اثر بخشي طرح ارزشیابی توصيفي در تحقق اهداف آن در آموزش ابتدایی
مسعود رضایی , محمد مهدی رضایی
پويايي درعرصه علم وعمل نيازمند يادگيري معنادار و مداوم است و سنجش تحقق آن به عهده نظام ارزشیابی مي باشد؛ جهت ارزشیابی٬ از روش هاي كمي٬ كيفي (توصیفی) استفاده مي شود و از آن جا كه ارزشیابي كمي نتوانسته است موفقيت زيادي در ارتقاي سطح دانش، داشته باشد؛ ما شاهد تعداد زيادي ترك تحصيلي٬ تكرار پايه وعدم رضايت از مدرسه بوده ايم٬ بنابراين طرح ارزشیابی توصیفی براي حل مشكلات ارزشیابی كمي(اضطراب٬ محدود كردن خلاقيت و...) طراحي شد؛ كه البته اين طرح نيز به دليل عدم فرهنگ سازي، انگيزه كافي معلمان و نبود امكانات در بعضي مناطق، داراي نارسايي هايي بوده است و اين نوشتار در ابتدا طرح را معرفي، سپس ميزان اثربخشی آن را در تحقق اهداف بررسي و در انتها مشکلات پيش روي آن را بيان کرده است. اين مقاله ی روش شناختي به جاي دوباره كاري تحقيقات قبلي٬ نتايج بدست آمده توسط محققان را بررسي و راه كارهاي مناسب براي اجراي درست طرح را بيان نموده است. تا با رفع موانع به كارايي بيشتر طرح نايل گرديم.
یادگیری ، ارزشيابي ، ارزشيابي توصيفي ٬ ارشيابي كمي ٬ ارزشيابي كيفي .
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , �بررسي اثر بخشي طرح ارزشیابی توصيفي در تحقق اهداف آن در آموزش ابتدایی , همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید

تاریخ برگزاری : 19 اسفند ماه 1400
تماس با ما
آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)