

برگزار شده توسط : دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی
چهارمین همایش ملی مکانیک محاسباتی و تجربی
تاریخ برگزاری : 19 اسفند ماه 1400
تحلیل فرمان پذیری خودروی سه چرخ در یک مانور استاندارد
محمد امین سعیدی , محمود طاهری گرجی
چکیده در این مقاله بررسی و تحلیل دینامیکی یک خودرو سه چرخ در مانور تعویض خط دوگانه مورد بررسی قرار گرفته است. ابتدا یک مدل دینامیکی کامل خودرو سه چرخ در نرم افزار کارسیم با ارایه مشخصات اصلی بدنه خودرو، سیستم فرمان و مشخصات سیستم تعلیق جلو و عقب به کار گرفته شد. سپس شبیه سازی کامپیوتری با استفاده از نرم افزار کارسیم در مانور تعویض خط دوگانه برای سرعت های مختلف انجام شد. نتایج شبیه سازی نشان دادند که با افزایش سرعت، خودرو از مسیر مطلوب منحرف شده و ناپایداری واژگونی اتفاق می افتد.
تحلیل دینامیکی، کارسیم، خودرو سه چرخ، زاویه چرخش، زاویه لغزش جانبی، شتاب جانبی مرکز ثقل
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , تحلیل فرمان پذیری خودروی سه چرخ در یک مانور استاندارد , چهارمین همایش ملی مکانیک محاسباتی و تجربی

تاریخ برگزاری : 19 اسفند ماه 1400
تماس با ما
آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)