![Bootstrap Touch Slider](../files_site/homePictures/r_1_241224165325.jpg)
![](http://openaccess.ir/files/page_files/I_458_pic_241006132021.jpg)
برگزار شده توسط : دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی
چهارمین همایش ملی مکانیک محاسباتی و تجربی
تاریخ برگزاری : 19 اسفند ماه 1400
مکانیزم کنترل مقاوم لغزش لکوموتیو ER24PC با حضور نیروی چسبندگی بر اساس مدل بریستل
محمد امین قماشی , رضا کاظمی , هادی سازگار
اعمال گشتاور ترمزی بیش از حد در شرایطی که چسبندگی بین چرخ و ریل اتفاق بیافتد، موجب سر خوردن چرخ ها بر روی ریل میشود. این پدیده سبب سایش شدید چرخ ها و ایجاد نواحی تخت و صاف در سطح تماس چرخ و ریل میگردد. امروزه جهت پیشگیری از بروز چنین پدیده های نامطلوبی،اغلب لکوموتیوهای جدید مجهز به سیستم کنترل لغزش میباشند که با تشخیص سر خوردگی، فشار ترمزی را کنترل مینمایند. هدف از بکارگیری این سیستم جلوگیری از کاهش قابل توجه ضریب چسبندگی در سطح تماس چرخ و ریل در حین فرآیند ترمزگیری و افزایش راندمان ترمزگیری در بالاترین حد میباشد. در این پژوهش سیستم کنترل لغزش لکوموتیو ER24PC با بهره گیری از مدل نیروی چسبندگی دینامیکی بر اساس تماس بریستل تحلیل و شبیه سازی شده است. نتایج حاصل تاثیر استفاده از کنترلر را نشان داده و عملکرد کنترلر مود لغزان را تائید مینمایند.
ضریب چسبندگی، سطح لغزش، بریستل، نیروی چسبندگی، مود لغزان
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , مکانیزم کنترل مقاوم لغزش لکوموتیو ER24PC با حضور نیروی چسبندگی بر اساس مدل بریستل , چهارمین همایش ملی مکانیک محاسباتی و تجربی
![](http://openaccess.ir/files/page_files/I_458_pic_241006132021.jpg)
تاریخ برگزاری : 19 اسفند ماه 1400
تماس با ما
آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)