پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی همایش

برگزار شده توسط : دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی


سومین همایش ملی موتورهای درونسوز

تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399


تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399

شبیه‌سازی و تحلیل تنش در میل‌لنگ موتور 6 سیلندر تراکتور ITM 1500

نویسندگان :

عیسی ساحتی مهر , میرعلی‌اصغر مفید , محسن جعفری قاسم قشلاقی , سید مهدی لشکرپور , امیررضا کوه‌بلوری , مهدی منصوری

دانلود فایل   
چکیده

سیستم انتقال قدرت، بخش حیاتی هر وسیله نقلیه است. در این‌میان میل‌لنگ از اجزاء مهم سیستم می‌باشد، به‌طوری‌که به‌وسیله شاتون، نیروی لازم از احتراق را از پیستون‌ها که حرکت خطی داشته گرفته و آن را به حرکت دورانی تبدیل می‌کند. چون میل‌لنگ دچار چرخه‌های تکرار در فعالیتش می‌شود، همواره تحت نیرو‌ها و شرایط مرزی پیچیده قرار دارد. از این‌رو شناسایی و چگونگی اعمال، مقدار و جهت این‌گونه مولفه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. به طوری‌که عدم آگاهی داشتن از شرایط حاکم بر میل‌لنگ، منجر به شکست میل‌لنگ و از کار افتادن کل سیستم انتقال قدرت خواهد شد. در این‌راستا برای اولین بار در پی مشخص نمودن وضعیت تنش در میل‌لنگ تحت فعالیت از تراکتور ITM 1500 و مشخص نمودن تمرکز تنش و مکان‌های مستعد برای خستگی و شکست شدیم. نخست به بررسی منبع و مقدار بار‌های اعمالی و چگونگی تاثیر آن‌ها بر میل‌لنگ پرداختیم. سپس مدل‌های 3 بعدی لازم را در نرم‌افزار زیمنس‌اِن‌ایکس ترسیم نمودیم. تحلیل مدل اجزاء محدود با تعریف مشخصات مصالحی، حلگر، بار و شرایط مرزی مناسب در نرم‌افزار آباکوس انجام شد. همچنین شبکه‌بندی در نرم‌افزار تخصصی پیش-پردازش اَنسا انجام پذیرفت. نتایج بدست آمده از تحلیل اجزا محدود ارائه و بررسی شد. به طوری‌که مقدار و مکان نقطه‌های بحرانی تنش در کل مدل و مسیر تعریف شده روی یاتاقان‌های اصلی مشخص گردید. در انتها نتیجه‌گیری‌های لازم با استفاده از نتایج بدست آمده بیان گردید.

کليدواژه ها

میل‌لنگ، تحلیل تنش اجزاء محدود، زیمنس‌اِن‌ایکس، آباکوس، اَنسا

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1399 , شبیه‌سازی و تحلیل تنش در میل‌لنگ موتور 6 سیلندر تراکتور ITM 1500 , سومین همایش ملی موتورهای درونسوز


سومین همایش ملی موتورهای درونسوز
تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • تحلیل ترمودینامیکی یک موتور توربوپراپ مجهز به پیل‌سوختی اکسید جامد
  • اثر تغيير هندسه منيفلد دود روی عملکرد موتور اشتعال جرقه ای
  • مقایسه نتایج شبیه‌سازی 2 بعدی و 3 بعدی در پیش‌بینی مشخصه‌های جریان سیال داخل انژکتور پیچشی مماسی
  • طراحی مجموعه کنترل انژکتور پاشش مستقیم گاز طبیعی برای موتور درون سوز توسط FPGA برنامه ریزی شده
  • مروری جامع بر توابع توزیع اندازه قطره اسپری مایع
  • تحلیل دور آرام موتورهای ديزلي توربوشارژ به روش حل مسأله و بررسی كنترلر PID و منطق فازي
  • تاثیر گازهای سوخته باقیمانده سیکل قبل روی عملکرد احتراقی موتور ترکیب سوز بنزین-گازطبیعی با تکنیک پرش جرقه
  • مطالعه اثر زبری سطح بر عمر خستگی پرچرخه آلیاژ آلومینیوم- سیلیسیوم پیستون موتور
  • بررسی تأثير متغیرهای طراحی يک ژنراتور ترموالکتريک بر مصرف سوخت و توان خروجی یک خودرو نمونه
  • بررسی عددی تاثیر پاشش آمونیاک بر عملکرد موتور اشتعال جرقه ای با سوخت E85
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)