

برگزار شده توسط : دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
دوازدهمین همایش ملی آموزش با رویکرد آموزش در هزاره سوم
تاریخ برگزاری : 03 مهر ماه 1399
نقش آموزش و پرورش و رویکردهای رایج آن در توسعۀ جوامع
ژینا شریفی
آموزش، ابزار و بستر تربیت است و محصول نهاییِ آموزش منجر به تربیت می شود. مانند رابطۀ تدریس و یادگیری، که یادگیری محصول تدریس است و در صورت رعایت اصول، فنون و هنر معلم؛ به یادگیریِ مخاطب منجر می شود. در همین راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش آموزش و پرورش و رویکردهای رایج در آن جهت توسعۀ جوامع انجام شده است. این پژوهش به لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی است و با اتکا به مطالعات اسنادی و کتابخانه ای جمع آوری شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که امروزه دو واژۀ آموزش و پرورش از یکدیگر جدا نیستند و در یک مفهوم واحد به نام تربیت بکار برده می شوند. در این صورت آموزش در بطن پرورش قرار دارد و پرورش بدون آموزش میسر نیست. آموزش و پرورش در مفهوم تربیت باعث می شود که تمامی لایه های زندگی فردی و اجتماعی و تمامی ابعاد شخصیت فرد مورد توجه قرار گیرد. اما رویکردهای رایج در آن شامل رویکرد آموزش معلم_محور، آموزش شاگرد_محور، اجتماعی آموزش و راهیابانه می باشد.
آموزش و پرورش، تربیت، توسعۀ جوامع، یادگیری، الگوها و رویکردها
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1399 , نقش آموزش و پرورش و رویکردهای رایج آن در توسعۀ جوامع , دوازدهمین همایش ملی آموزش با رویکرد آموزش در هزاره سوم

تاریخ برگزاری : 03 مهر ماه 1399
تماس با ما
آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)