پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی همایش

برگزار شده توسط : دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی


دوازدهمین همایش ملی آموزش با رویکرد آموزش در هزاره سوم

تاریخ برگزاری : 03 مهر ماه 1399


تاریخ برگزاری : 03 مهر ماه 1399

نقش آموزش و پرورش و رویکردهای رایج آن در توسعۀ جوامع

نویسندگان :

ژینا شریفی

دانلود فایل   
چکیده

آموزش، ابزار و بستر تربیت است و محصول نهاییِ آموزش منجر به تربیت می شود. مانند رابطۀ تدریس و یادگیری، که یادگیری محصول تدریس است و در صورت رعایت اصول، فنون و هنر معلم؛ به یادگیریِ مخاطب منجر می شود. در همین راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش آموزش و پرورش و رویکردهای رایج در آن جهت توسعۀ جوامع انجام شده است. این پژوهش به لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی است و با اتکا به مطالعات اسنادی و کتابخانه ای جمع آوری شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که امروزه دو واژۀ آموزش و پرورش از یکدیگر جدا نیستند و در یک مفهوم واحد به نام تربیت بکار برده می شوند. در این صورت آموزش در بطن پرورش قرار دارد و پرورش بدون آموزش میسر نیست. آموزش و پرورش در مفهوم تربیت باعث می شود که تمامی لایه های زندگی فردی و اجتماعی و تمامی ابعاد شخصیت فرد مورد توجه قرار گیرد. اما رویکردهای رایج در آن شامل رویکرد آموزش معلم_محور، آموزش شاگرد_محور، اجتماعی آموزش و راهیابانه می باشد.

کليدواژه ها

آموزش و پرورش، تربیت، توسعۀ جوامع، یادگیری، الگوها و رویکردها

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1399 , نقش آموزش و پرورش و رویکردهای رایج آن در توسعۀ جوامع , دوازدهمین همایش ملی آموزش با رویکرد آموزش در هزاره سوم


دوازدهمین همایش ملی آموزش با رویکرد آموزش در هزاره سوم
تاریخ برگزاری : 03 مهر ماه 1399
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • ضرورت وجود سواد عاطفي در معلم به عنوان مهم ترين ركن نظام تعليم و تربيت
  • نقش و جایگاه انتظار در آموزش کودکان دوره ابتدایی(با نگاهی به فارسی خوانداری پایه ابتدایی)
  • رابطه‌ی سبک‌های فرزندپروری ادراک شده و مکانیسم‌های دفاعی باسبک‌های هویتی دانش‌آموزان
  • آموزش‌ وسوادرسانه‌های نوین(سواد رسانه‌ای)
  • واکاوی چیستی وچرایی آموزش سوادعلمی درمدارس
  • بررسی رویکرد امیدبخش دعای جوشن صغیر در بهبود آموزش
  • آموزش سواد مالي و اقتصادي در پيشرفت شغلي معلم: بررسی متون و مقالات علمی به صورت نظام‌مند
  • تاثیر یادگیری سیار زبان بر اموزش لغات دانش اموزان (دوره اول) دبیرستان اردبیل
  • بررسی سطوح یادگیری دانش‌آموزان از قانون اول نیوتن براساس رهیافت SOLO
  • بررسي تاثير آموزش معكوس بر روي مهارت خواندن درك مطلب به شيوه ي گسترده دانش آموزان پايه دهم دبيرستان دخترانه
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)