پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی همایش

برگزار شده توسط : دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی


دوازدهمین همایش ملی آموزش با رویکرد آموزش در هزاره سوم

تاریخ برگزاری : 03 مهر ماه 1399


تاریخ برگزاری : 03 مهر ماه 1399

The role of extraneous principles of Cognitive Theory of multimedia Learning (CTML) in managing the cognitive load of multimedia listening tasks

نویسندگان :

مهران صیادی , مهرک رحیمی , رضا ابراهیم پور , سید حمید امیری

دانلود فایل   
چکیده

The present study investigated the role of extraneous principles of Cognitive Theory of multimedia Learning (CTML) in managing the cognitive load (CL) of multimedia (MM) listening tasks among advanced EFL learners. To attain such goal, two sets of educational MM were designed. Set one was designed by considering five extraneous principles of CTML and set two was designed by violating these principles. 30 advanced EFL learners were randomly assigned into two groups. Their entry listening proficiency was assessed prior to the experiment. Group 1 watched the MM presentations designed based on CTML principles and group 2 watched the presentations designed without the principles. Both groups were asked to evaluate the task load of the listening tasks by completing NASA-TLX scale. The results of descriptive statistics revealed that the amount of total task load in MM designed with CTML principles is lower than those designed without CTML principles. Further, the amount of task load with respect to 6 dimensions of CL was found to be lower among those who watched MM designed based on CTML principles. The result of MANOVA however did not reveal a significant difference between the task load of listening comprehension across groups. The finding recommends certain implications for material developers and instructors to consider the role of CTML principles in designing instructional MM and doing listening comprehension activities for language learning.

کليدواژه ها

CTML, listening comprehension, task load, MM, EFL

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1399 , The role of extraneous principles of Cognitive Theory of multimedia Learning (CTML) in managing the cognitive load of multimedia listening tasks , دوازدهمین همایش ملی آموزش با رویکرد آموزش در هزاره سوم


دوازدهمین همایش ملی آموزش با رویکرد آموزش در هزاره سوم
تاریخ برگزاری : 03 مهر ماه 1399
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • از خطاپوشی تا خطاشناسی: پیشنهاد رویکرد خطاشناختی در فرایند یاددهی-یادگیری
  • آموزش وسواد رسانه ای مدرن
  • بررسی ابعاد، عناصر و سطوح سواد علمی به عنوان هدف برنامه درسی
  • اثربخشی آموزش مبتنی بر بازی های رایانه ای بر نگرش و عملکرد تحصیلی علوم تجربی دانش آموزان دختر پایه ششم
  • بررسی عوامل موثر بر یادگیری درس ریاضی با استفاده از آموزش مجازی در دوره متوسطه اول ( مطالعه موردی: شهرستان کهنوج)
  • تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توانمندسازی دانش آموزان پسر پایه هفتم مدارس دولتی شهر آمل
  • بررسی تاثیر آموزش های رسمی در ایجاد سواد در زمینه رفتارهای محیط زیستی
  • تدوین بسته توانمند سازی ذی نفعان توسعه پایدار روستایی با تاکید بر ایران
  • آموزش سواد مالي و اقتصادي در پيشرفت شغلي معلم: بررسی متون و مقالات علمی به صورت نظام‌مند
  • تأثیر آموزش سواد تبلیغاتی بر تفکر انتقادی کودکان در مواجهه با پیام های تجاری
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)