پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی همایش

برگزار شده توسط : دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی


سومین همایش ملی موتورهای درونسوز

تاریخ برگزاری : 29 بهمن ماه 1399


1- تحليل عددی و تجربی سرعت جريان در سرسيلندر شفاف موتور ملی EF7 با استفاده از روش تصوير سرعت ذره

3ncice-01150064   

مقدار سرعت مایع خنک کننده در هر نقطه راهگاه آب موتور متناسب با ميزان خنک کاری مورد نياز تعيين می شود. راهگاه آب موتور هندسه پيچيده ای دارد و از آنجا که پوسته بلوک و سرسيلندر موتور آن را در بر گرفته امکان اندازه گيری تجربی سرعت در آن وجود ندارد. به من و...

دریافت مقاله کامل

2- مروری جامع بر توابع توزیع اندازه قطره اسپری مایع

3ncice-01090052   

پاشش سوخت و تبخیر قطرات آن نقش بسیار مهمی در بسیاری از فرآیندهای احتراقی در صنعت مانند صنایع حمل و نقل، صنایع نظامی، نیروگاه‌ها و کوره‌ها دارد. تاثیر قطر قطره‌ی سوخت مایع بر ویژگی‌های محفظه احتراق و تشکیل آلاینده‌ها مانند مونواکسید کربن و ناکس در یک و...

دریافت مقاله کامل

3- بهبود روش شناسایی موتور احتراق داخلی با هدف بهره‌‌گیری در کالیبراسیون مدل پایه

3ncice-01120056   

کالیبراسیون موتورهای احتراق داخلی مدرن بسیار پیچیده شده‌است و نیاز به‌صرف زمان و هزینه بالا بر روی بستر تست دارد. پیچیدگی این امر نه فقط به دلیل تعداد زیاد پارامترهای کالیبراسیون، بلکه به‌دلیل بهینه‌سازی همزمان مصرف سوخت و انتشار آلاینده می‌باشد. این و...

دریافت مقاله کامل

4- دستگاه آزمون حسگر موقعیت دریچه هوا

3ncice-00820035   

حسگر موقعیت دریچه گاز یکی از قطعات مهم در موتور خودروهای انژکتوری است که عملکرد نادرست آن باعث افزایش تولید آلایندگی، افزایش مصرف سوخت، کاهش توان و گشتاور خودرو می شود. با توجه به مصرفی بودن این قطعه و نیاز به تعویض آن در کارکرد مشخص و با توجه به اشب و...

دریافت مقاله کامل

5- فناوری‌های پیشرانش هیبرید احتراقی- الکتریکی؛ مدل‌های مفهومی و معماری سامانه های پیشرانش هیبریدی

3ncice-01140061   

هوانوردی در سطوح مختلف همواره مورد توجه تصمیم‌گیران کشورها بوده است و پیشرفت در این رسته می‌تواند آینده ی یک ملت را دگرگون کند. مهمترین چالش های موجود بر سر راه گسترش پایدار صنعت هوانوردی را می‌توان در بهره وری انرژی، ایمنی و مسائل زیست محیطی دانست. و...

دریافت مقاله کامل

6- بهينه‌سازي آلايندگي يک موتور درونسوز به روش طراحي آزمايش‌ها

3ncice-00770030   

عوامل زيادي بر عملکرد موتور تاثير مي‌گذارند اما اينکه چند عامل مختلف در تعامل با يکديگر بر آلايندگي چه تاثيري دارند موضوعي است که کمتر به آن پرداخته شده است. روش‌هاي سنتي هزينه و زمان زيادي بر محقق تحميل مي‌کنند و توانايي بررسي اثر عوامل مختلف بر روي و...

دریافت مقاله کامل

7- تحلیل دینامیکی و بهینه سازی سیستم انتقال قدرت پیوسته (CVT) با استفاده از توان انشعابی

3ncice-00150008   

در اين تحقیق، بهينه سازي ديناميكي سيستم انتقال قدرت پيوسته پرداخته شده است. استفاده از توان انشعابي كاهش چشمگيري در مصرف سوخت به تبع آن گازهاي گلخانه اي و افزايش راندمان موتورهاي احتراق داخلي دارد. علاوه بر آن مكانيزم سياره اي به عنوان درگير شونده و...

دریافت مقاله کامل

8- تاثیر گازهای سوخته باقیمانده سیکل قبل روی عملکرد احتراقی موتور ترکیب سوز بنزین-گازطبیعی با تکنیک پرش جرقه

3ncice-00970054   

موتورهای اشتعال جرقه ای از جمله تجهیزات مرسوم برای تولید توان جهت مصارف گوناگون می باشند. با ترکیب سوز کردن موتورهای اشتعال جرقه ای توسط دو سوخت بنزین و گازطبیعی و بررسی تغییرات مقدار گازهای سوخته از سیکل قبل در سیکل های احتراقی، می توان شرایط عملکرد و...

دریافت مقاله کامل

9- مقایسه نتایج شبیه‌سازی 2 بعدی و 3 بعدی در پیش‌بینی مشخصه‌های جریان سیال داخل انژکتور پیچشی مماسی

3ncice-01000045   

انژکتورهای پیچشی مماسی به صورت گسترده در موتورهای احتراق داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از انژکتورها شامل: ورودی های مماسی، محفظه چرخش، بخش همگرا و اوریفیس خروجی هستند. در این مقاله با استفاده از روش حجم سیال (VOF) به شبیه سازی جریان سیال و...

دریافت مقاله کامل

10- بررسی مسیر انجام واکنش های شیمیایی در فرایند احتراق موتورهای RCCI

3ncice-00180018   

امروزه موتورهای RCCIبه عنوان تکنولوژی جدید احتراق با آلایندگی پایین و راندمان حرارتی بالا بسیار مورد توجه محققان می باشند. این نوع موتورها از نوع احتراق دما پایین LTC می باشند. مهمترین عامل کنترل احتراق در این نوع موتورها کنترل واکنش پذیری مخلوط دا و...

دریافت مقاله کامل

11- تحلیل دور آرام موتورهای ديزلي توربوشارژ به روش حل مسأله و بررسی كنترلر PID و منطق فازي

3ncice-00150007   

یکی از راه های کاهش آلودگی هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش بازده موتور های درون سوز استفاده از کنترلرهای مدیریت موتور است. کنترل دور آرام موتورهای درون سوز، مهمترین و عمده ترین بخش سیستم مدیریتی موتور می باشد. در صنعت خودروسازی عموما از ک و...

دریافت مقاله کامل

12- تحلیل ترمودینامیکی یک موتور توربوپراپ مجهز به پیل‌سوختی اکسید جامد

3ncice-00710020   

در تحقیق حاضر یک سیکل ترکیبی جدید متشکل از موتور توربوپراپ مجهز شده با پیل‌سوختی اکسید جامد تحليل و بررسی شده است. در این پیکربندی بعد از ورودی هوا به ترتیب، کمپرسور هوا، پیل‌سوختی اکسید جامد، محفظه احتراق، توربین پرفشار، توربین آزاد و خروجی در نظر گ و...

دریافت مقاله کامل

13- بررسی اثر اندازه سوراخ‌ها بر افت فشار و خطوط جریان درون محفظه احتراق یک موتور توربوفن

3ncice-00990051   

محفظه احتراق در موتورهای توربینی، یکی اجزاء اصلی موتور بوده و هرگونه اصلاح، بهینه‌سازی یا تغییر در عملکرد محفظه احتراق نیازمند شناسایی رفتار آن است. در این مقاله تأثیر اندازه سوراخ‌های لاینر محفظه احتراق موتور توربوفن هانیول ای ال اف 502 بر شکل و افت و...

دریافت مقاله کامل

14- بهینه سازی چندهدفه پیستون موتور با همپوشانی روش المان محدود و الگوریتم ژنتیک

3ncice-00220049   

پیستون یکی از مهمترین اجزای موتور بوده و بهینه سازی آن یکی از موضوعات محبوب و مهم برای شرکتهای خودروسازی، موتورسازی و قطعه سازی است. بهینه کردن پیستون باعث کاهش وزن پیستون ضمن عدم کاهش راندمان آن شده و در بعضی از موارد باعث افزایش راندمان و کیفیت آن و...

دریافت مقاله کامل

15- بررسی عددی تاثیر پاشش آمونیاک بر عملکرد موتور EF7 با سوخت CNG

3ncice-00510039   

سوخت گاز طبیعی، به عنوان یک سوخت پاک شناخته می شود که استفاده از آن در خودروها به عنوان سوخت پایه، باعث کاهش آلایندگی و گازهای گلخانه ای خواهد شد. از طرفی دیگر، آمونیاک نیز به عنوان یک سوخت حامل هیدروژن تلقی شده که ترکیب آن با گاز طبیعی در احتراق، با و...

دریافت مقاله کامل

16- كمينه كردن وزن و انرژی کرنشی در شاتون موتور XU+ با بهینه‌سازی توپولوژی و شكل

3ncice-00220038   

امروزه کاهش وزن قطعات خودرو برای بهبود کارایی و مصرف سوخت آن از موضوعات مورد توجه شرکت‌های خودروسازی، موتورسازی و قطعه‌سازی است. شاتون اهرمی است که در موتورهای پیستونی حرکت خطی پیستون را به حرکت چرخشی میل‌لنگ تبدیل می‌کند. با توجه به تاثیر این قطعه د و...

دریافت مقاله کامل

17- مطالعه اثر ارتعاشات و چرخه دما بر نوسانات مقاومت الکتریکی در کانکتورهای خودرو

3ncice-00860041   

چكيده تحمل بار ارتعاشی توسط تجهیزات برقی می‌تواند موجب ضعیف شدن اتصالات سیم‌ها گردد. این تضعیف ناشی از بالا رفتن مقاومت محل اتصال است. خوردگی پایه‌های کانکتور در اثر لرزش ناشی از ورود ارتعاشات یک نگرانی بزرگ در صنعت خودرو به شمارمی‌آید لرزش دو قسمت و...

دریافت مقاله کامل

18- بررسی پارامترهای طراحی و مدل های شبیه سازی عددی تله ذرات دیزلی

3ncice-00790026   

تله ذرات، به دلیل وجود دوده کربن جامد در گازهای خروجی در مقیاس نانومتر در موتورهای دیزلی، از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی و تحلیل عملکردی این فیلترها با توجه به پارامترهای مختلف تاثیر گذار شامل مواد اولیه، شبکه بندی، ساختار سلول و میزان تخلخل بر و...

دریافت مقاله کامل

19- بررسی تاثیر افزودن EGR بر عملکرد چرخه رانکین آلی پایین دستی موتور دیزل

3ncice-00850036   

امروزه به دلیل کاهش منابع سوختی و نیز افزایش آلاینده های زیست محیطی ناشی از احتراق سوخت های فسیلی، بازیافت انرژی اهمیت چشمگیری یافته است. بازیافت انرژی از گازهای احتراقی موتورهای دیزل به دلیل داشتن دمای احتراقی بالا از مهمترین مباحث مطروحه در دانش با و...

دریافت مقاله کامل

20- پیش بینی نرخ انتقال حرارت در مبدل های بازیافت حرارت از انرژی های اتلافی موتورهای احتراق داخلی

3ncice-00180058   

چرخه ی رانکین آلی به عنوان یکی از کارآمدترین فناوری ها در استفاده از منابع انرژی دماپایین جهت تولید توان شناخته می شود. با توجه به آسیب پذیر بودن اجزاء چرخه در برابر شرایط عملکردی تصادفی، کنترل مؤثر سیستم مذکور برای دستیابی به عملکردی مطلوب، ضروری و...

دریافت مقاله کامل

21- شبیه سازی سه بعدی احتراق RCCI با سوخت گاز طبیعی و دیزل در موتور CFR

3ncice-01130059   

تحقیق حاضر به بررسی سه بعدی احتراق RCCI با سوخت گاز طبیعی و دیزل در موتور CFR می‌پردازد. در این تحقیق از یک موتور پاشش تک مرحله‌ای با دو سوخت گاز طبیعی و دیزل استفاده شده است. در ادامه مدل احتراقی دینامیک سیالات محاسباتی کانورج جهت بررسی دقیق استفاده و...

دریافت مقاله کامل

22- شبیه‌سازی و تحلیل تنش در میل‌لنگ موتور 6 سیلندر تراکتور ITM 1500

3ncice-00550024   

سیستم انتقال قدرت، بخش حیاتی هر وسیله نقلیه است. در این‌میان میل‌لنگ از اجزاء مهم سیستم می‌باشد، به‌طوری‌که به‌وسیله شاتون، نیروی لازم از احتراق را از پیستون‌ها که حرکت خطی داشته گرفته و آن را به حرکت دورانی تبدیل می‌کند. چون میل‌لنگ دچار چرخه‌های تک و...

دریافت مقاله کامل

23- اثرهای زمان‏بندی پاشش مستقیم سوخت دیزل و نوع سوخت پیش‏آمیخته در یک موتور RCCI

3ncice-00270014   

هدف اصلی این مقاله، ارزیابی اثرهای همزمان و جداگانه استفاده از متانول و بنزین به عنوان سوخت پیش آمیخته و زمان بندی تزریق مستقیم سوخت دیزل در یک موتور اشتعال تراکمی واکنش کنترل شده در شرایط بار سبک و سنگین است. نتایج نشان می‏دهد که در همه شرایط کارکرد و...

دریافت مقاله کامل

24- تاثیر زمان پاشش بر مسیر انجام واکنش ها در احتراقPCCI برای سوخت دیزل و بیودیزل

3ncice-00180032   

امروزه به‌دليل كاهش منابع سوخت هاي فسيلي و مسائل زيست ‌محيطي، تحقيقات وسيعي در راستاي استفاده از سوخت‌های جایگزین نظیر بیودیزل در موتورهای احتراق داخلی انجام گرفته است. از جمله موتورهای احتراق داخلی که در سالهای اخیر توسعه چشمگیری داشته اند، موتورهای و...

دریافت مقاله کامل

25- اثر تعداد نازلهای انژکتور ديزل روی توزیع ضریب انتقال حرارت جابجايي درون محفظۀ احتراق موتور دیزل سواری

3ncice-01150068   

در موتورهای احتراق داخلی ضریب انتقال حرارت جابجایی متناسب با زاویۀ میل لنگ و مکان درون محفظه متفاوت است، از این رو از مقادیر میانگین مکانی و زمانی استفاده می شود. در این پژوهش برای محاسبۀ ضریب انتقال حرارت جابجایی ابتدا شبکه درگاه ورودی هوا، خروجی د و...

دریافت مقاله کامل

26- بررسی جامع تاثیر گونه های اصلی تشکیل دهنده EGR بر احتراق همگن هپتان نرمال

3ncice-00850034   

هدف از مطالعه حاضر بررسی جامع و کامل اثرات مختلف EGR بر احتراق همگن فقیر سوز سوخت هپتان نرمال است. جهت نیل به هدف از یک مدل چند منطقه ای متصل به یک مکانیزم سینتیک شیمیایی شبه توسعه یافته استفاده شده است. جهت تخمین شرایط ترکیب داخل محفظه احتراق، یک مد و...

دریافت مقاله کامل

27- بهینه‌سازی توپولوژی و شكل پیستون موتور XU7 با توابع هدف وزن و انرژی کرنش

3ncice-00220019   

بهینه‌سازی پیستون یکی از موضوعات محبوب و مهم برای شرکت‌های خودروسازی، موتورسازی و قطعه سازی است. بهینه کردن پیستون باعث کاهش وزن پیستون ضمن عدم کاهش راندمان آن شده و در پاره‌ای از موارد باعث افزایش راندمان و کیفیت آن می‌شود. این تحقیق با هدف بهینه‌سا و...

دریافت مقاله کامل

28- ارزیابی خورندگی روغن موتور های دیزل با سطح کیفیت API CH-4

3ncice-00200011   

هدف از انجام مطالعه حاضر ارزیابی روغن موتور های دیزل در ایجاد خوردگی در فلزات غیر آهنی ، بخصوص آلیاژهای سرب و مس که عموما در چرخ دنده ها و یاتاقان استفاده می شوند می باشد .منظور از خوردگی واکنش های شیمیایی یا الکترو شیمیایی بین سطوح فلزی با روانکار م و...

دریافت مقاله کامل

29- طراحی مجموعه کنترل انژکتور پاشش مستقیم گاز طبیعی برای موتور درون سوز توسط FPGA برنامه ریزی شده

3ncice-00100033   

پاشش مستقیم گاز در داخل سیلندر، افت توان موتورهای گازسوز را کاهش داده و می توان از این نوع موتورها به صورت موتورهای رقیق‌سوز از نوع پاشش مستقیم با بار چینه‌ای استفاده کرد. یکی از مهم ترین چالش های این ساختار، تشکیل مخلوط مناسب در موتورهای تزریق مستقی و...

دریافت مقاله کامل

30- مدل سازی روغن موتور حاوی نانوذره الماس بین دو سطح سایشی آهن با استفاده از روش های دینامیک مولکولی

3ncice-00510040   

در مقاله حاضر، شبیه سازی دینامیک مولکولی نانو سایش با استفاده از نانوذره الماس به قطر nm3 محصور شده با دو بلوک آهنی انجام شد. کل فرآیند در دمای K300 ثابت ماند و سرعت لغزشی برای لایه های مرزی بالا و پایین m/s100 انتخاب شد. بررسی مکانیزم روانکاری الماس و...

دریافت مقاله کامل

31- بررسي تجربي افزودن نانوذرات به سوخت موتور يورو4 تيبا به منظور بهبود عملکرد موتور و کاهش آلايندهها

3ncice-00330046   

در اين تحقيق یک موتور یورو4 تیبا به صورت تجربی مورد مطالعه قرار گرفت. به منظور بهبود عملکرد موتور نانو ذرات کربني با غلظت های مختلف به سوخت افزوده شد و پارامترهای مختلف احتراقی، عملکردی و آلایندگی در دورهای مختلف و به صورت تمام باراندازه گیری شد. اين و...

دریافت مقاله کامل

32- کاهش آلایندگی و مصرف سوخت موتور دیزلی OM355 با استفاده از سیستم‌های سوخت‌رسانی ریل مشترک و کنترل آلایندگی SCR

3ncice-00300022   

موتورهای دیزلی در دو نوع خودرویی و صنعتی از مؤثرترین موتورها در جهان به حساب می‌آیند. بهبود آلایندگی و کاهش مصرف سوخت در صنعت خودروسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روش‌های متعددی برای کاهش آلایندگی و مصرف سوخت موتورهای دیزلی وجود دارد. در این مقال و...

دریافت مقاله کامل

33- بهینه‌سازی ابعاد هندسی پره‌های یک موتور هوا خنک با الگوریتم ژنتیک و تعیین عملکرد خنک‌کاری با شبیه‌سازی عددی

3ncice-00720023   

دمای کارکرد موتور یکی از عوامل موثر بر کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان موتور است. کارکرد موتور در دمای بالا علاوه بر افزایش آلایندگی، به علت اینکه اجزای مختلف موتور دارای ضریب انبساط حجمی متفاوتی هستند، احتمال قفل موتور(گیرپاژ) را افزایش می‌دهد. لذا و...

دریافت مقاله کامل

34- بررسی تجربی و طراحی یک مبدل حرارتی با رویکرد بازیابی بهینه حرارت اتلافی از یک موتور دیزلی

3ncice-00180031   

اتلافات حرارتی موتور های احتراق داخلی تا حد زیادی به سبب انرژی های موجود در گازهای داغ خروجی، سیال خنک کننده موتور، و گازهای داغ بازخورانی شده می باشد. بیش از 30 الی 40 درصد انرژی سوختی در موتور های احتراق داخلی از طریق گازهای خروجی تلف شده و فقط 30 و...

دریافت مقاله کامل

35- مطالعه اثر زبری سطح بر عمر خستگی پرچرخه آلیاژ آلومینیوم- سیلیسیوم پیستون موتور

3ncice-00220006   

شرایط سطح یکی از اصلی‌ترین پارامترهای موثر بر رفتار خستگی می‌باشد. به طور کلی، روش‌های ساخت رایج مانند ماشین‌کاری باعث کمتر شدن کیفیت سطح و کوتاه‌تر شدن عمر خستگی نسبت به نمونه‌های آزمایشگاهی که اکثرا دارای سطح پولیش‌شده هستند، می‌شود. در این پژوهش، و...

دریافت مقاله کامل

36- بررسی راندمان و توان خروجی موتور استرلینگ بر اساس تغییر در برخی از پارامترهای موثر در بازیاب حرارتی (طول، قطر، ضریب تخلخل و حجم مرده)

3ncice-01040047   

مهم‌ ترین قسمت موتور استرلينگ نوع بتا كه نقش اساسي در افزايش راندمان آن دارد، بازياب حرارتي است. بازیاب حرارتی یکی از قسمت های مهم سیکل استرلینگ می باشد که مدل سازی آن به دلیل تأثیر پذیری از پارامترهای مختلف بسیار پیچیده است و نیز استفاده از بازياب و...

دریافت مقاله کامل

37- بررسی ﺗﺎﺛﯿﺮ عمق ﮐﺎﺳﻪ پیستون اتاق احتراق ﺑﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد و آﻻﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﻮﺗﻮر دﯾﺰل

3ncice-00720063   

افزایش نگرانی های زیست محیطی در چند دهه اخیر باعث توجه اساسی به تشکیل و انتشار آلوده کننده های محیط زیست و نحوه کنترل آن‌ها شده است. در همین راستا هدف این پژوهش بررسی تاثیر عمق کاسه پیستون موتور دیزل تزریق مستقیم مجهز به سیستم پرخوران بر آلاینده های و...

دریافت مقاله کامل

38- توسعه مدل پيش بيني کننده زمان شروع احتراق در موتور اشتعال تراکمي کنترل شونده واکنشي

3ncice-00180050   

در اين تحقیق، یک کد چندمنطقه اي بهبود یافته براي مدل سازي احتراق موتور اشتعال تراکمي کنترل شونده واکنشي توسعه يافته است. از تابع بدست آمده از مدل سازی دینامیک سیالات محاسباتی براي توزيع سوخت هپتان نرمال به عنوان ورودي کد چندمنطقه اي استفاده و صحه گذ و...

دریافت مقاله کامل

39- کاهش مصرف سوخت خودرو با فناوری نیم‌دونیرو 48 ولت توسط استراتژی بهینه ECMS

3ncice-00860042   

چكيده آلودگی هوا، اثرات گازهای گل‌خانه‌ای و احتمال کمیاب شدن سوخت‎های فسیلی از جمله مشکلات زیست محیطی حال حاضر در سراسر جهان هستند یکی از راه حل‌های پیش‌رو برای رفع این مشکلات، توسعه و رشد صنعت خودروهای مدرن از قبیل خودروهای الکتریکی و دونیرو است. ا و...

دریافت مقاله کامل

40- طراحی، ساخت و ارزیابی چندراهه دود خنک شونده

3ncice-00780074   

یکی از کاربردهای موتورهای احتراقی بهره از این موتورها در شناورهای دریایی می باشد که به دو صورت درون نصب و برون نصب قابل استفاده هستند که متاسفانه در شرایط تحریم امکان خریداری این رده از موتورها در کشور وجود ندارد. با در نظر گرفتن نیاز کشور به این موت و...

دریافت مقاله کامل

41- بررسی عددی تاثیر پاشش آمونیاک بر عملکرد موتور اشتعال جرقه ای با سوخت E85

3ncice-00510013   

یکی از مشکلات عمده سیستم حمل و نقل کل دنیا، تولید آلاینده های خطرناک و گازهای گلخانه ای توسط خودروها می باشد. یکی از این آلاینده ها که برای سلامتی انسان بسیار مضر است، اکسیدهای نیتروژن هستند. استفاده از سوخت های زیستی در خودروها بدلیل کاهش قابل توجه و...

دریافت مقاله کامل

42- طراحی موتور احتراق داخلی دوار (روتاری)

3ncice-00800027   

موتور احتراق داخلی دوار از سه قسمت اصلی روتور ، استاتور و پره تشکیل شده که پره هنگام چرخش روتور عمل تراکم را انجام میدهد پره ها میتوانند ساده یا غلطک دار باشند که در این مقاله با پره های ساده مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین نمونه هایی از مدلهای او و...

دریافت مقاله کامل

43- اثر تغيير هندسه منيفلد دود روی عملکرد موتور اشتعال جرقه ای

3ncice-01150073   

طراحی مناسب منيفلد دود روی کاهش صدای موتور و عملکرد آن اثر خواهد شد. در این پژوهش ابتدا مدار عملکرد موتور به صورت یک بعدی با استفاده از نرم افزار جی تی پاور شبیه سازی گردید و اثر تغییر کاتالیست و راهگاه خروجی موتور روی گشتاور، توان، فشار برگشتی و مصر و...

دریافت مقاله کامل

44- تحليل عملکرد موتور پرخوران ملي با منيفلد دود يکپارچه باسرسيلندر

3ncice-01150071   

امروزه بحث مصرف سوخت، آلودگي، کيفيت و قيمت موتورهاي احتراق داخلي از اهميت ويژه اي برخوردار است بطوري كه تمامي سازندگان خودرو موظف به پايبندي به استانداردهاي زيست محيطي شده اند. براي كاهش مصرف سوخت و آلايندگي موتور هاي احتراق داخلي امروزه استفاده از ف و...

دریافت مقاله کامل

45- بررسی تأثير متغیرهای طراحی يک ژنراتور ترموالکتريک بر مصرف سوخت و توان خروجی یک خودرو نمونه

3ncice-01170072   

درصد قابل توجهی از ارزش حرارتی سوخت در قالب گازهای داغ خروجی از اگزوز خودرو تلف می شود . در تحولات اخیر، مواد ترموالکتریک با کارایی بالا، سادگی و استحکام مناسب توسعه یافتند و تمایل به استفاده از این فناوری برای تبدیل مستقیم گرمای تلف شده به برق افز و...

دریافت مقاله کامل

46- بررسی تجربی استفاده از ترکیبات اکسیژن دار اتانول و دي ایزوپروپیل اتر در سوخت بنزین و XU7 JP/L تأثیر آن ها بر عملکرد و آلایندگی موتور

3ncice-00730048   

براي آزمون بررسی اثر XU7JP/L در این تحقیق اتانول و ديایزوپروپیلاتر در سه نسبت حجمی مختلف با بنزین پایه ترکیب شد. موتور 3 افزودنی هاي سوختی بر پارامترهاي عملکردي و آلایندگی موتور انتخاب گردید. پارامترهاي عملکردي موتور در زمان آزمون توسط دستگاه کامپیوت و...

دریافت مقاله کامل

تماس با ما


آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)