طراحی و بارگذاری محور های میللنگ با نرمافزارهای Solid Works، Ansys و Inventor و مقایسه با نتایج در سکوی آزمایش
Design and dynamic modelling of a crankshaft via SolidWorks Ansys and Inventor software — A comparison to an experimental benchtop test
نویسندگان :
مجتبی بیگ زاده عباسی ( دانشگاه صنعتی سیرجان ) , راضیه بیگ زاده عباسی ( دانشگاه علم و صنعت ایران )
چکیده
به منظور ارزش یابی رفتار استحکامی قطعات، متدهای کنترلی نیاز است که در آزمایش، محل های تحت خطر را حتی الامکان نزدیک به واقعیت بارگذاری کنند. اگر در یک قطعه چندین محل بحرانی با بارگذاری های متفاوت وجود داشته باشند، باید توسط یک متد کنترل، این اطمینان حاصل گردد که نسبت های مقادیر بارگذاری حوزه های منفرد، نزدیک به واقعیت اعمال گردیده است. برای اجابت این خواسته می توان قطعه را تا مرز شکست تحت بارگذاری قرار داد. میل لنگ یکی از قطعات اصلی موتورهای احتراق داخلی است و تحت بارگذاری مکانیکی پیچیده ای قرار دارد. شعاع های بین یین های یاتاقان و وجه های میل لنگ همچنین خروجی های سوراخ های روغن به منظور روغن کاری پین های ثابت و متحرک، محل های ارتعاشی تحت خطر هستند. برای اینکه استحکام موضعی در این حوزه ها افزایش یابد، باید با زحمات فراوان همچنین گران قیمت از لحاظ تکنیک تولید توسط روش استحکام سازی سطحی مکانیکی و یا گرمایی طراحی و تولید انجام گردد. به منظور صرفه جویی در قدم های منفرد کاری، باید در اتخاذ روش های مناسب تر برای تولید که احیاناً استحکام کمتری را به همراه می آورند، تصمیم گیری شود. بدین جهت در این موضع ها تمهیدات گران قیمت استحکام سازی سطحی در پروسه های تولید انجام می گردد. برای اینکه آزمایش تاثیر تمهیدات در یک کنترل استحکام تحت بارگذاری حتی الامکان نزدیک به واقعیت ممکن باشد، با کمک نرم افزارهای مهندسی، مثل نرم افزارهای Solid Works، Ansys و Inventor به مدل سازی و تحلیل تنش میل لنگ و مقایسه ی نتایج در اثر تغییرات بار وارده بر محور میل لنگ با نتایج در سکوی آزمایش پرداخته می شود.کليدواژه ها
محور میللنگ، سیکل احتراقی موتور، پین های میللنگکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مجتبی بیگ زاده عباسی , 1399 , طراحی و بارگذاری محور های میللنگ با نرمافزارهای Solid Works، Ansys و Inventor و مقایسه با نتایج در سکوی آزمایش , سومین همایش ملی مکانیک محاسباتی و تجربی
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.