تبیین ادراکات معلمان از تدریس مجازی در دوران کرونا (یک مطالعه کیفی)
Explaining teachers perceptions of virtual teaching in COVID-19 pandemic (A qualitative study)
نویسندگان :
خدیجه روان ( islamic azad university )
چکیده
هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر تدریس آنلاین در دوران پندمی کویید 19 از دید گاه گروهی از معلمان کشور ایران در سال تحصیلی 1400-1399 می باشد این مطالعه با استفاده از رویکرد کیفی و طرح پدیدارشناسانه صورت گرفت. به منظور گردآوری دادهها از مصاحبه کیفی نیمه ساختاریافته استفاده شد. با استفاده از نمونهگیری هدفمند، پس از انجام 32 مصاحبه اشباع دادهها حاصل شد. تجزیه و تحلیل داده ها منجر به ظهور 2 طبقه و 18 کد گردید. یافته ها نشان داد که تجربه ی زیسته ی هر یک از معلمان از تدریس آنلاین به وضعیت مالی و خانوادگی و سطح علمی آنان بستگی دارد ولی به طور کلی فراهم بودن امکانات لازم جهت تدریس آنلاین مانند اینترنت پرسرعت و نامحدود و وسایل الکترونیکی و ارتباطی به روز می تواند معلمان را نسبت به استفاده از این شیوه ی تدریس بیشتر ترغیب کند. این مقاله در تلاش است تصویری واضح از فعالیتهای آنلاین یاددهی-یادگیری در طول دوره پاندمی و نقاط قوت و ضعف ان از نگاه معلمان به تصویر کشد. توجه به نتایج تحقیق حاضر در تدوین روشی که حاصل تلفیق تدریس حضوری و مجازی است ما را به آینده ی آموزش و پرورش امیدوار می کند.کليدواژه ها
تدریس آنلاین ، تجربه ی زیسته ، معلم، دوران کرونا، COVID-19کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:خدیجه روان , 1400 , تبیین ادراکات معلمان از تدریس مجازی در دوران کرونا (یک مطالعه کیفی) , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.