بررسی رابطه آموزش های مجازی در دوران کرونا بر خلاقیت دانش آموزان متوسطه اول شهر کلیبر
Investigating the Relationship between Virtual Education in the Corona Age and the Creativity of First High School Students in Kalibar
نویسندگان :
احمد پورحسن ( آموزش و پرورش ) , الهام اسماعیلی ( دانشگاه پیام نور واحد ارومیه ) , بهاره عزیزنژاد ( دانشگاه پیام نور واحد ارومیه ) , رامین شیخکانلوی میلان ( آموزش و پرورش منطقه سلماس ) , مرضیه حیدری ( آموزش و پرورش منطقه کلیبر )
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه آموزش های مجازی در دوران کرونا بر خلاقیت دانش آموزان بود. جامعه آماري شامل دانش آموزان متوسطه اول شهر کلیبر در سال تحصیلی 1401-1400 به تعداد 1550 نفر بوده است. براي تعیین حجم نمونه بر اساس جدول كرجسی و مورگان 308 نفر به روش نمونه گیري تصادفی خوشهاي انتخاب شدند. براي گردآوري داده ها از دو پرسشنامه آموزش مجازي کیم و همکاران(۲۰۰۵) و خلاقیت عابدی (1363) استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون در نرم افزار SPSS انجام گردید. نتایج نشان داد که رابطه آموزش های مجازی در دوران کرونا با خلاقیت دانش آموزان متوسطه اول شهر کلیبر معنی دار بود (05 0>p). همچنین نتایج تحلیل رگرسیونی نیز نشان داد آموزش مجازی از بین ابعاد خلاقیت، بیشترین تونایی پیش بینی تغییرات بعد انعطافپذیری را داراست (2 33 درصد). بنابراین از آموزش های مجازی می توان در جهت تقویت توانایی خلاقیت دانش آموزان استفاده کرد.کليدواژه ها
آموزش مجازی، خلاقیت، کرونا، کلیبرکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:احمد پورحسن , 1400 , بررسی رابطه آموزش های مجازی در دوران کرونا بر خلاقیت دانش آموزان متوسطه اول شهر کلیبر , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.