بررسی روشهای ارزشیابی مجازی دانشآموزان در دوران کرونا
A review of student assessment methods during the corona
نویسندگان :
زکیه اکرمی ( استادیار علوم پایه،دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه الزهرا اصفهان ) , طاهره محمدی ( دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه الزهرا اصفهان )
چکیده
امروزه شیوع بیماری کرونا و تغییر در شیوه آموزش، روشهای ارزشیابی را نیز دچار تغییراتی کردهاست. این تغییرات تنوعی از الگوهای ارزشیابی را به دنبال داشتهاست. تحقق بخشیدن اهداف کلی آموزش و پرورش مستلزم فراهم ساختن فرصتها و امکاناتی است که بتوان فرد فرد دانشآموزان را تا آنجا که استعداد و آمادگی دارند از نظر فکری، روحی، شخصیتی و کسب مهارتها پرورش و سپس بطور صحیح ارزشیابی کرد. پژوهش حاضر با هدف بررسی روشهای ارزشیابی مجازی دانشآموزان در دوران کرونا انجام شده است. روش پژوهش در این مطالعه از نوع کیفی است و به منظور دستیابی به واقعیتها و اطلاعات مورد نظر از روش تفسیری و تحلیل نظری استفاده شده است و اطلاعات مورد نیاز به شیوه اسنادی جمعآوری گردید. چهار ابزار آزمون بهصورت کتبی و شفاهی، پروژه بهصورت فردی و گروهی، ارائه بهصورت تکالیف، کنفرانس و مباحثههای آنلاین، رسانهای بهصورت تصویری، صوتی و پوشه کار الکترونیکی و درونارزیابی به دو شیوه همسالسنجی و خودارزیابی بهعنوان مهمترین ابزار مورد استفاده در ارزشیابی مجازی تعیین شد. با توجه به وجود انواع مختلف ارزشیابی بصورت مجازی، معلمان میتوانند با توجه به شرایط بومی، محلی و امکاناتی که در اختیار دارند روش مناسب خود را برای ارزشیابی مجازی انتخاب کنند.کليدواژه ها
ارزشیابی مجازی، دانشآموزان، آموزش مجازیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:زکیه اکرمی , 1400 , بررسی روشهای ارزشیابی مجازی دانشآموزان در دوران کرونا , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.