پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله بررسی روشهای ارزشیابی مجازی دانش‌آموزان در دوران کرونا
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

بررسی روشهای ارزشیابی مجازی دانش‌آموزان در دوران کرونا

A review of student assessment methods during the corona
نویسندگان :

زکیه اکرمی ( استادیار علوم پایه،دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه الزهرا اصفهان ) , طاهره محمدی ( دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه الزهرا اصفهان )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه شیوع بیماری کرونا و تغییر در شیوه آموزش، روش‌های ارزشیابی را نیز دچار تغییراتی کرده‌است. این تغییرات تنوعی از الگوهای ارزشیابی را به دنبال داشته‌است. تحقق بخشیدن اهداف کلی آموزش و پرورش مستلزم فراهم ساختن فرصت‌ها و امکاناتی است که بتوان فرد فرد دانش‌آموزان را تا آنجا که استعداد و آمادگی دارند از نظر فکری، روحی، شخصیتی و کسب مهارت‌ها پرورش و سپس بطور صحیح ارزشیابی کرد. پژوهش حاضر با هدف بررسی روش‌های ارزشیابی مجازی دانش‌آموزان در دوران کرونا انجام شده است. روش پژوهش در این مطالعه از نوع کیفی است و به منظور دستیابی به واقعیت‌ها و اطلاعات مورد نظر از روش تفسیری و تحلیل نظری استفاده شده است و اطلاعات مورد نیاز به شیوه اسنادی جمع‌آوری گردید. چهار ابزار آزمون به‌صورت کتبی و شفاهی، پروژه به‌صورت فردی و گروهی، ارائه به‌صورت تکالیف، کنفرانس و مباحثه‌های آنلاین، رسانه‌ای به‌صورت تصویری، صوتی و پوشه کار الکترونیکی و درون‌ارزیابی به دو شیوه همسال‌سنجی و خودارزیابی به‌عنوان مهم‌ترین ابزار مورد استفاده در ارزشیابی مجازی تعیین شد. با توجه به وجود انواع مختلف ارزشیابی بصورت مجازی، معلمان می‌توانند با توجه به شرایط بومی، محلی و امکاناتی که در اختیار دارند روش مناسب خود را برای ارزشیابی مجازی انتخاب کنند.

کليدواژه ها

ارزشیابی مجازی، دانش‌آموزان، آموزش مجازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زکیه اکرمی , 1400 , بررسی روشهای ارزشیابی مجازی دانش‌آموزان در دوران کرونا , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • مطالعه و بررسی چگونگی کاربرد شبکه آموزش مجازی شاد
  • شیوه های بهره گیری از تکنولوژی آموزشی و یادگیری مجازی(برنامه شاد) در زمان کرونا
  • نقش معلم در توسعه دانش تربیت اسلامی ( با توجه به سند بنيادين آموزش و پرورش )
  • آموزش مجازی، رویکرد کارآمد آموزش و یادگیری در اپیدمی کرونا
  • رابطه سازمان یادگیرنده با استفاه از فناوری اطلاعات در بین مدیران مدارس ناحیه یک کرمان
  • The Study of the effect of Coin79 game on the academic achievement of 10th grade high school students’ chemistry
  • بررسی تأثیر کاربردهای آموزشی نظریه های یادگیری در فیلم های آموزشی علوم خودساخته بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان هشتم
  • الگوها و روش های مدیریت و برنامه ریزی در آموزش مجازی کلاس های چند پایه
  • آسیب‌شناسی تدریس ریاضی مقطع ابتدایی برنامة آموزشی شاد؛ قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها در دوران کرونا (مطالعه موردی پایة سوم ابتدایی مدارس شهر بهبهان سال تحصیلی 1400-1399)
  • آموزش مجازی و ارزشیابی
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)