آسیبهای ناشی از آموزش مجازی یک مطالعه کیفی
Injuries from E-learning a Qualitative Study
نویسندگان :
پریزاد حیدری ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی )
چکیده
به دنبال شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و لزوم تداوم آموزش در سال تحصیلی، معلمان ناگزیر از ارائه آموزش در شبکههای اجتماعی و آموزش مجازی گردیدند. در عرض چند ماه پس از آغاز شیوع کرونا، تقریباً همه کشورها سیستمهای آموزش مجازی را به صورت بر خط (با استفاده از برنامههای بر خط، تلویزیون، رادیو)، فیلم، کلیپ و تماس تلفنی پیادهسازی کردند. در کشور ما نیز، تغییر در سیستم آموزشی در دوره آموزش مجازی به دلیل بیماری همهگیر کووید-19، فعالیتهای معلمان، دانشآموزان و والدین را تحت تأثیر قرار داده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی آسیبهای ناشی از آموزش مجازی در سال 1400 انجام شد. این پژوهش مبتنی بر رویکرد کیفی بوده و روش مورد استفاده جهت تحلیل دادهها مبتنی بر تئوری مبنایی بوده است. یافتهها نشان داد آسیب جسمی، آسیب آموزشی، عدم امکان رسیدگی به امور پرورشی و عدم راحتی معلم از جمله آسیبهای آموزش مجازی بوده که از بطن آنها آسیبهای ناشی از اتصال به اینترنت در زمان طولانی، سرعت پایین اینترنت حین تدریس در کلاس و پایین بودن کیفیت سامانه شاد از جمله آسیبهای پرتکرار ناشی از آموزش مجازی در دوره شیوع کرونا بودهاند.کليدواژه ها
آسیب، آموزش مجازی، کرونا، معلمان.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:پریزاد حیدری , 1400 , آسیبهای ناشی از آموزش مجازی یک مطالعه کیفی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.