بررسی مشکلات آموزشی دانش آموزان
Investigating students educational problems
نویسندگان :
ندا مرادخانی ( پردیس علامه طباطبایی ارومیه، واحد شهیدمطهری خوی )
چکیده
در این مقاله به طور کل ومختصردرباره منشاء مشکلات آموزشی، خصوصیات و ویژگیهای دانش آموزانی که مشکل در یادگیری دارند ،عواملی که باعث بروز این مشکلات می شود، چگونگی تشخیص مشکلات ، راه هایی برای درمان مشکلات یادگیری توضیح داده می شود. ابعاد شخصیتی شامل ابعاد جسمی، اجتمائی، عقلی و عاطفی می باشدکه این ابعاد باید متعادل رشد کنند. اگر والدین و معلم از میزان استعداد فراگیر اطلاع درستی نداشته باشند درنهایت منجر به آسیب های جبران ناپذیری می شود. اگر مشکلات درست ارزیابی نشوند تاثیر بالقوهای روی عملکرد ناسازگارانه ی فرد خواهند داشت و در حوزه های چندگانه زندگی دانش آموزضعف ایجاد خواهد کرد. مشکلات یادگیری برای افراد درد آور می شوند زیرا نمی توانند دریابند که چرا یادگیری برای شان دشوار شده است و تمرکزی روی فضای کلاس و مطالبی که آموخته می شود ندارد ،در حالیکه بعضی از آنان احساس میکنند به اندازه دوستان شان باهوش هستند و بعضی حس و تصور کم هوشی به خود القا میکنند. بسیاری از دانش آموزان که در یادگیری مشکل دارند اعتماد به نفس خود را برای ادامه یادگیری از دست میدهند و این میتواند آنها را به سمت ناتوانی و حتی حس بی کفایتی هدایت کند. مقاله حاضر با تکیه بر روش توصیفی-تحلیلی کوشیده است عوامل موثر بر روند منفی یادگیری ومشکلات آموزشی را به طور خلاصه وکلی بررسی کند. نتیجه این پژوهش نشان می دهد که منشأ مشکلات آموزشی طیف بسیار گسترده ای دارد و اگر به موقع تشخیص داده نشده و در جهت رفع آن اقدامی نشود، آسیب های جبران ناپذیری متوجه فراگیر می شود.کليدواژه ها
مشکلات آموزشی، آسیب های روحی و روانی، خانواده، مدرسه، دانش آموزانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ندا مرادخانی , 1400 , بررسی مشکلات آموزشی دانش آموزان , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.