پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله بررسی رابطه بین سبک رهبری با عملکرد معلمان مدارس چاهورز
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

بررسی رابطه بین سبک رهبری با عملکرد معلمان مدارس چاهورز

Investigating the relationship between leadership style and performance of Chahorz school teachers
نویسندگان :

ابراهیم نجفی دهنوی ( دانشگاه آزاد اسلامی لامرد ) , صدیقه فیروزی ( دانشگاه دولتی سبزوار )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه بین سبک مدیریت با عملکرد معلمان مدارس چاهورز می‌باشد. این پژوهش از نظر روش، توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل کلیه‌ی معلمان مدارس چاهورز به تعداد 80 نفر مي‌باشد. در این پژوهش با توجه به محدود بودن حجم جامعه آماری با استفاده از روش سرشماری تمامی جامعه مورد سنجش قرار می‌گیرد. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‎های سبک مدیریت لیکرت، عملکرد کارکنان لائو و ساردسی استفاده گرديد. برای تعیین روایی پرسشنامه‌ها از روایی صوری استفاده گردید. برای تعیین میزان پایایی پرسشنامه ها از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد و ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برابر 819 0، 798 0 بدست آمده است، که از قابلیت اعتبار بالایی برخوردار می‌باشند. برای تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش از ضریب همبستگی پیرسن و آزمون فریدمن استفاده شده است. پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، مشخص گردید که بین سبک مدیریت با عملکرد معلمان مدارس چاهورز رابطه معني داري وجود دارد. نهایتا براساس آزمون فریدمن مشخص شد که بین ميانگين رتبه‌ي ابعاد مختلف سبک مدیریت، تفاوت معناداری وجود دارد. کمترین مقدار میانگین رتبه مربوط به « سبک آمرانه استثماری» و بیشترین مقدار میانگین رتبه مربوط به « سبک مشارکتی» است.

کليدواژه ها

سبک مدیریت، سبک آمرانه استثماری، سبک آمرانه خیرخواهانه، سبک مشارکتی، سبک مشورتی، عملکرد کارکنان، چاهورز.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ابراهیم نجفی دهنوی , 1400 , بررسی رابطه بین سبک رهبری با عملکرد معلمان مدارس چاهورز , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • اثربخشی آموزش روش جمع بندی مطالب آموخته شده در فضای مجازی با استفاده از نقشه ذهنی بر انگیزه پیشرفت دانش آموزان
  • بررسی تاثیر بازخورد نوشتاری بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان در فضاي مجازي
  • بررسی تاثیر فضای مجازی در شکوفایی و رشد استعداد دانش آموزان
  • کرونا فرصتی برای یادگیری ریاضی با آموزش مجازی
  • تعامل آموزش و یادگیری در نظام آموزش مجازی در دوره کرونا
  • ارزیابی توجه مدرسان دانشگاه در آموزش های مجازی به مقوله کارآفرینی سیاسی از دیدگاه دانشجویان رشته حسابداری و معماری نگرشی نو به تغییرات
  • تربیت زیبایی شناسی در تربیت هنری
  • بررسی رابطه بین عوامل شخصیتی معلمان و نگرش آنها نسبت به تغییرات براساس مدل پنج عاملی زوکرمن ( مورد مطالعه معلمان پایه ششم ابتدایی ناحیه 4 کرج)
  • بررسی رابطه بین حرکت چشم و راهبردهای خواندن از طریق مطالعه متن انگلیسی در محیط الکترونیکی
  • تأثیر بایسته‌ها و نبایسته‌های محیط آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)