بررسی رابطه بین سبک رهبری با عملکرد معلمان مدارس چاهورز
Investigating the relationship between leadership style and performance of Chahorz school teachers
نویسندگان :
ابراهیم نجفی دهنوی ( دانشگاه آزاد اسلامی لامرد ) , صدیقه فیروزی ( دانشگاه دولتی سبزوار )
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه بین سبک مدیریت با عملکرد معلمان مدارس چاهورز میباشد. این پژوهش از نظر روش، توصیفی- همبستگی میباشد. جامعهی آماری این پژوهش شامل کلیهی معلمان مدارس چاهورز به تعداد 80 نفر ميباشد. در این پژوهش با توجه به محدود بودن حجم جامعه آماری با استفاده از روش سرشماری تمامی جامعه مورد سنجش قرار میگیرد. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامههای سبک مدیریت لیکرت، عملکرد کارکنان لائو و ساردسی استفاده گرديد. برای تعیین روایی پرسشنامهها از روایی صوری استفاده گردید. برای تعیین میزان پایایی پرسشنامه ها از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد و ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برابر 819 0، 798 0 بدست آمده است، که از قابلیت اعتبار بالایی برخوردار میباشند. برای تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش از ضریب همبستگی پیرسن و آزمون فریدمن استفاده شده است. پس از تجزیه و تحلیل دادهها، مشخص گردید که بین سبک مدیریت با عملکرد معلمان مدارس چاهورز رابطه معني داري وجود دارد. نهایتا براساس آزمون فریدمن مشخص شد که بین ميانگين رتبهي ابعاد مختلف سبک مدیریت، تفاوت معناداری وجود دارد. کمترین مقدار میانگین رتبه مربوط به « سبک آمرانه استثماری» و بیشترین مقدار میانگین رتبه مربوط به « سبک مشارکتی» است.کليدواژه ها
سبک مدیریت، سبک آمرانه استثماری، سبک آمرانه خیرخواهانه، سبک مشارکتی، سبک مشورتی، عملکرد کارکنان، چاهورز.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ابراهیم نجفی دهنوی , 1400 , بررسی رابطه بین سبک رهبری با عملکرد معلمان مدارس چاهورز , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.