رویکرد آموزش ریاضیات واقعیت مدار و اثربخشی آن در آموزش مجازی
Realistic Mathematics Education Approach and Its Effectiveness in Virtual Education
نویسندگان :
نوید محمدی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , محمد جواد اسلامپور ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , مهدیه اجدادی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )
چکیده
شیوع ویروس کرونا سبب شد که نظامهای آموزش و پرورش شیوه آموزش مجازی را در پیش گیرند، لذا استفاده از یک رویکرد مناسب در این دوران، چرخه آموزش را همانند گذشته فعال نگه میدارد. هدف این پژوهش بازبینی رویکرد آموزش ریاضیات واقعیتمدار در بستر آموزش مجازی در قالب مروری بر پژوهشهایی است که اثربخشی این رویکرد را در این دو سال همهگیری کووید19، بر آموزش بررسی کردهاند. این رویکرد به سبب ویژگی، اصول، مراحل و ارتباطی که با شرایط آموزش مجازی دارد در این شرایط میتواند مفید واقع شود، از اینرو مورد توجه برخی جوامع آموزشی قرار گرفته است. یافتهها نشان میدهند آموزش ریاضیات واقعیتمدار، قادر است الزامات لازم در آموزش مجازی ریاضیات را برای فرآیند آموزش دانشآموزان پشتیبانی کند. استفاده از این این رویکرد در فرآیند یاددهی-یادگیری بر بهبود یادگیری دانشآموزان، تدریس مباحث و پیشرفت رسانههای یادگیری، ایجاد انگیزه و اشتیاق نسبت به مطالب درسی، درک بهتر مفاهیم ریاضی و پرورش تفکر خلاق به اثبات رسیده است.کليدواژه ها
ریاضیات واقعیتمدار، آموزش مجازی، کووید 19، یادگیری ریاضیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:نوید محمدی , 1400 , رویکرد آموزش ریاضیات واقعیت مدار و اثربخشی آن در آموزش مجازی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.