رابطه سازمان یادگیرنده با استفاه از فناوری اطلاعات در بین مدیران مدارس ناحیه یک کرمان
The relationship of learning organization using information technology among school administrators in one district of Kerman
نویسندگان :
نساء سالاری ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان )
چکیده
هدف اصلي اين پژوهش، بررسی رابطه سازمان یادگیرنده با استفاه از فناوری اطلاعات در بین مدیران مدارس ناحیه یک کرمان بود. جامعه آماری در این تحقیق، کلیه مدیران مدرس ناحیه یک شهرکرمان به تعداد 300 نفر می باشند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 168 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. داده ها به وسيله ي دو پرسشنامه استاندارد ابعاد سازمان یادگیرنده بر اساس مدل مارسیک و واتکینز(1996) و پرسشنامه استاندارد فناوری اطلاعات و ارتباطات(چانوپس و همکاران، ۲۰۰۶) بر اساس مقياس ليكرت جمع آوري و با استفاده از روش هاي آمار توصيفي و استنباطي مورد بررسي قرار گرفت. نتايج پژوهش نشان داد بين عامل هايي چون؛ داشتن رهبران آگاه در سازمان، ساختارپويا، تشويق به خلاقيت و نوآوري، بينش مشترك، كارگروهي و تعاون، واگذاري اختيار، ارتباط مستمر با محيط پيرامون و ميزان استفاه از فناوری اطلاعات رابطه اي معني دار درسطح اطمينان 95 درصد وجود دارد.کليدواژه ها
سازمان یادگیرنده، سازمان، فناوری اطلاعاتکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:نساء سالاری , 1400 , رابطه سازمان یادگیرنده با استفاه از فناوری اطلاعات در بین مدیران مدارس ناحیه یک کرمان , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.