شناسایی ضعف ها و فرصت های آموزش از راه دور اضطراری در مدارس فنی و حرفه ای در شرایط بحرانی کووید-19 به منظور ارائه راهکار های مناسب
Identifying The Weaknesses and Opportunities of Emergency Remote Education in Vocational Schools in the Critical Situation of COVID-19 in order to provide Appropriate Solutions
نویسندگان :
محمد حسین زارعی ( استادیار دانشگاه پیام نور )
چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی ضعف ها و فرصت های اموزش از راه دور اضطراری در مدارس فنی و حرفه ای در شرایط بحرانی کووید-19 انجام شد. روش پژوهش کیفی و از نوع توصیفی – تحلیلی است. جامعه آماری دانش اموزان مدارس فنی و حرفه ای استان فارس می باشد. روش نمونه گیری صورت هدفمند و تا مرحله اشباع داده ها(29 نفر) ادامه یافت. ابزار گرد اوری مصاحبه نیمه ساختاریافته و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار MAXQ DA 11انجام شد. بررسی نتایج نشان داد که مهم ترین ضعف ها در اموزش از راه دور اضطراری از دیدگاه دانش اموزان با 77 کد شامل ضعف ها و نقایص آموزش، عملکرد مسئولین، عملکرد معلمین، عملکرد دانش آموزان و خلاء ها و چالش ها نیز می باشد. فرصت های شناسایی شده با 23 کد شامل فرصت های آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. همچنین آنها راهکارهایی نیز با 40 کد در جهت بهبود تدریس معلمان و بهبود وضعیت کسب مهارت ارائه دادند.کليدواژه ها
آموزش از راه دور اضطراری، ضعف ها، فرصت ها، مدارس فنی و حرفه ای، کووید-19کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد حسین زارعی , 1400 , شناسایی ضعف ها و فرصت های آموزش از راه دور اضطراری در مدارس فنی و حرفه ای در شرایط بحرانی کووید-19 به منظور ارائه راهکار های مناسب , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.