چگونگی تربیت اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی برازجان در دوره آموزش آنلاین
How to educate Borazjan primary school students in online education course
نویسندگان :
آسیه ضرغامیان ( دانشگاه آزاد کازرون )
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی چگونگی تربیت اجتماعی دانشآموزان مقطع ابتدایی برازجان در دورۀ آموزش آنلاین بود. روش تحقیق، کاربردی، از نوع تحلیلی-توصیفی بود. جامعهی آماری پژوهش، شامل کلیة والدین، مدیران و معلمان دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر برازجان بود. در بخش کیفی، ابزار تحقیق، شامل مصاحبۀ منظم بود که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، بر روی 28 نفر از آزمودنیها تا دستیابی به مرحلۀ اشباع انجام شد. در بخش کمی، نیز از پرسشنامۀ محققساخته استفاده شد که براساس نتایج حاصله از بخش کیفی و با کسب روایی و محاسبۀ پایایی (89 0) میان 100 نفر از آزمودنیها طراحی و اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش توصیفی (تحلیل محتوا) به صورت دستی، و تحلیل عاملیاکتشافی با نرمافزارAmos استفاده گردید. تحلیل عمیق دیدگاههای مدیران، معلمان و والدین، موجب شناسایی 10 مؤلفه (دانش و اخلاق اجتماعی، حقوق شهروندی، برقراری ارتباط با سایرین، ابراز عقیده، تعهد و مسئولیتپذیری، همکاری و مشارکت، احترام به دیگران، فداکاری، تحمل آرای مخالف، و عدالتمحوری) برای تربیت اجتماعی گردید. نتایج تحلیل عاملی نیز نشان داد که 51 63 درصد از تغييرات تربیت اجتماعی کودکان توسط مؤلفههای فوق بیان گردیده است.کليدواژه ها
تربیت اجتماعی، آموزش آنلاین، دانشآموزان، برازجان.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:آسیه ضرغامیان , 1400 , چگونگی تربیت اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی برازجان در دوره آموزش آنلاین , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.