بررسی شاخص ها و معیارهای مدیران آموزشی در گزینش معلمان دوره ابتدایی
Investigating the indicators and criteria of educational administrators in selecting primary school teachers
نویسندگان :
طاهره رییسی ( آزاد تهران شمال ) , نرجس خاتون رییسی ( دبستان غیردولتی آل یاسین آمل )
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی معیارهای مدیران آموزشی در گزینش معلمین دوره ابتدایی صورت پذیرفته است. دوره ابتدایی در تمامی نظام های آموزشی یکی از مهمترین دوران تحصیل می باشد که نگاه ویژه به آن از الزامات برنامه ریزی های کلان کشور می باشد.اسناد بالا دستی در جمهوری اسلامی اعم از سند بنیادین تحول نطام آموزش و پرورش نیز به بررسی شاخصه های معلمین ممتاز و تراز ج.ا.ا پرداخته و انتخاب معلمین را بر اساس این شاخصه ها ضروری دانسته است.با بررسی و مطالعه منابع و مقاله مختلف این نتیجه حاصل شد که دانش کافی،برخورداری از اخلاق ممتاز،ویژگی های مثبت روان شناختی و روز آمدی از مهمترین شاخصه های معلمین در دوران ابتدایی می باشد.کليدواژه ها
معیار،گزینش،معلم،ابتدایی، مدیران آموزشیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:طاهره رییسی , 1400 , بررسی شاخص ها و معیارهای مدیران آموزشی در گزینش معلمان دوره ابتدایی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.