یک پژوهش کیفی بررسی عوامل موثر بر بهبود وضعیت آموزش مجازی
A Qualitative Research Investigating The Effective Factors On Improving The Situation Of Virtual Education
نویسندگان :
هادی بالازاده مرشت ( دانشگاه شهید رجایی بابل )
چکیده
کارشناسان نظام آموزشی، به دلیل شیوع ویروس کرونا، خود را موظف دیدند تا با استفاده از راهکار های مختلف جریان آموزش را از طریق فضای مجازی دنبال کنند. اما در بحث طراحی و اجرا با چالش هایی روبه رو شدند. از این رو، پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالش ها و تجربیات معلمان و ارائه راه حل هایی برای این مشکلات انجام شد. روش پژوهش حاضر، توصیفی و ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه است. در مجموع بررسی های انجام شده میتوان گفت که آموزش مجازی تا قبل از بحران کرونا به صورت جدی دنبال نشده بود، زیرساخت های آن فراهم نبود و آماده سازی آن در خانواده ها صورت نگرفته بود به همین دلیل در طراحی و اجرا با چالش های اساسی روبه رو شده است که موفقیت آن را کمرنگ می کند. از سویی دیگر، بحران کرونا می تواند فرصتی برای شناسایی ضعف ها، کمبودها و مشکلات باشد و شناسایی این کمبودها و تلاش در جهت بر طرف کردن آنها باشد و این به مثابه رشد و تعالی در این زمینه و جنبه مثبت شرایط به وجود آمده و خود نقطه آغازی برای تداوم و ارتقاء کیفیت بحث آموزش مجازی در آینده است.کليدواژه ها
کرونا، چالش، تجربیات، آموزش مجازی، نظام آموزشیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:هادی بالازاده مرشت , 1400 , یک پژوهش کیفی بررسی عوامل موثر بر بهبود وضعیت آموزش مجازی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.