شیوه های کیفیت بخشی به آموزش در فضای مجازی
Quality practices for teaching in cyberspace
نویسندگان :
مجید فرضی ( دانشگاه آزاد زنجان )
چکیده
امروزه استفاده از رايانه، زندگي بشر را در تمامي ابعاد دگرگون ساخته است. مطالعات انجام شده در ارتباط با برنامه هاي توسعه ي اغلب كشورها، نشان دهنده ي محوري بودن نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در اينگونه برنامه هاست. فناوري اطلاعات و ارتباطات را مي توان به عنوان ابزاري نيرومند و قوي براي ارتقاي كيفيت و كارآيي آموزش مورد استفاده قرار داد. پژوهش ارائه شده باهدف شیوه های کیفیت بخشی به آموزش در فضای مجازی وبا روش اسنادی ومطالعات کتاب خانه ای انجام شده است. در سؤالهای اصلی پژوهش بیان شده است ویژگیهای مثبت و منفی استفاده از این فناوری چه چیزهایی است و چه راه کارهایی برای روبه رو شدن با چهار چوب و ابعاد منفی این پدیده وجود دارد؟ و کارکردهای شبکه های اجتماعی مجازی در حوزه آموزش چه چیزهایی می باشد ؟ درنهایت اینگونه نتیجه گیری شد که با شناخت، رعایت جوانب چهار چوب و ابعاد ناظر بر این پدیده، افراد میتوانند با حضور در این فضا کیفت آموزشی خوود را بهبود دهند . البته چنانچه این ابعاد و چهار چوب درست اجرا و رعایت نشوند، این پدیده مهم نتیجه ی درستی بر تعاملات آموزشی یاددهی و یادگیری نخواهد داشت و نتیجه معکوسی بر تعاملات یاد دهنده و یاد گیرنده خواهد گذاشتکليدواژه ها
کیفیت بخشی، فضای مجازی ،شبکه های اجتماعیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مجید فرضی , 1400 , شیوه های کیفیت بخشی به آموزش در فضای مجازی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.