ارزیابی توجه مدرسان دانشگاه در آموزش های مجازی به مقوله کارآفرینی سیاسی از دیدگاه دانشجویان رشته حسابداری و معماری نگرشی نو به تغییرات
Evaluating the attention of university lecturers in virtual education to the category of political entrepreneurship From the perspective of accounting and architecture students A new approach to change
نویسندگان :
لیلا نعمتی ( دانشگاه بوعلی سینا ) , مهرداد یوسفی تبار ( دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد همدان ) , زهرا نعمتی ( دانشگاه غیر انتفاعی جهاد دانشگاهی کرمانشاه ) , مهدی یوسفی تبار ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان )
چکیده
پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان رشته معماری و حسابداری دانشجویان جهاد دانشگاهی همدان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، دانشگاه غیر انتفاعی جهاد دانشگاهی کرمانشاه بود که بر اساس روش نمونه گیری هدفمند 353 نفر از دانشجویان انتخاب شد. ابزار پزوهش شامل پرسشنامه محقق ساخته ای در رابطه با توجه مدرسان به مقوله کارآفرینی سیاسی بود که روایی آن مورد تایید صاحبنظران و میزان پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 79 0 گزارش شد. برای تجریه و تحلیل یافته ها از دو سطح آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تی تک گروهی و تی دو نمونه مستقل) و نرم افزار spss استفاده گردید. نتایج نشان داد وضعیت توجه مدرسان دانشگاه در آموزش مجازی به مقوله کارآفرینی سیاسی در وضعیت ضعیفی قرار دارد و بین دو شهر و سه دانشگاه از میزان توجه به این مقوله تفاوت معنادار وجود نداشت و هر سه دانشگاه به طور تقریبی در وضعیت مشابهی قرار داشتند. همچنین نتایج نشان داد میزان توجه به کارآفرینی سیاسی در آموزشهای مجازی و حضوری تفاوتی مشاهده نشد.کليدواژه ها
کارآفرینی، کارآفرینی سیاسی، آموزش های مجازی، دانشجویان.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:لیلا نعمتی , 1400 , ارزیابی توجه مدرسان دانشگاه در آموزش های مجازی به مقوله کارآفرینی سیاسی از دیدگاه دانشجویان رشته حسابداری و معماری نگرشی نو به تغییرات , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.