پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله حس حضور اجتماعی و رابطه ی آن با رضایتمندی دانش آموزان ابتدایی از آموزش های مجازی دوره کرونا
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

حس حضور اجتماعی و رابطه ی آن با رضایتمندی دانش آموزان ابتدایی از آموزش های مجازی دوره کرونا

Sense of social presence and its relationship with elementary students satisfaction with Corona virtual education
نویسندگان :

مریم پورجمشیدی ( دانشگاه بوعلی سینا )

دانلود فایل   

چکیده

عملکرد و موفقیت آموزش های مجازی تحت تاثیر عوامل بسیاری است که یکی از آنها میزان تعاملات اجتماعی موجود در این قبیل محیط ها با توجه به فقدان ارتباط حضوری است. از آنجا که تعاملات اجتماعی در محیط های آموزش از رور نیازمند سطح مناسبی از حس حضور اجتماعی مشارکت کنندگان می باشد و نیز با در نظر گرفتن اینکه ورود دانش آموزان و معلمان در دوره کرونا به آموزش-های مجازی بدون برنامه ریزی و آمادگی صورت گرفت که می تواند در رضایتمندی از آموزش مجازی تاثیر گذار باشد، این پژوهش با هدف بررسی وضعیت حس حضور اجتماعی معلمان و دانش آموزان ابتدایی در آموزش های دوره کرونا و رابطه ی آن با رضایتمندی دانش آموزان از آموزش مجازی به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر دوره اول ابتدایی مدارس دولتی شهر همدان بود. نمونه آماری با توجه به جدول مورگان 380 نفر از دانش آموزان و 130 نفر از معلمان بود که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از مقیاس حضور اجتماعی سوان و شیه (2005) و پرسشنامه محقق ساخته رضایتمندی از آموزش مجازی استفاده شد. یافته ها در مجموع نشان داد وضعیت حس حضور اجتماعی معلمان و دانش آموزان در آموزش های مجازی دوره ابتدایی شهر همدان طی دوره کرونا بالاتر از متوسط است و همچنین بین حس حضور اجتماعی معلمان و دانش آموزان با رضایتمندی دانش آموزان از آموزش مجازی رابطه مثبت و معناداری مشاهده شد. بر اساس این یافته ها، پیشنهاد می شود معلمان میزان سطح حس حضور اجتماعی خود را در محیط های آموزش مجازی ارتقاء دهند و به دانش آموزان در محیط های آموزش مجازی نیز کمک کنند تا حضور اجتماعی بیشتری داشته باشند.

کليدواژه ها

حس حضور اجتماعی، آموزش مجازی، رضایتمندی، کرونا

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مریم پورجمشیدی , 1400 , حس حضور اجتماعی و رابطه ی آن با رضایتمندی دانش آموزان ابتدایی از آموزش های مجازی دوره کرونا , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • تفکر آماری، چیستی و چرائی
  • آموزش مجازی و تأثیر آن بر سلامت جسم و روان در دانش‏ آموزان در شرایط اپیدمی کرونا
  • آموزش مجازی یاور آموزش محیط زیست
  • بررسی تاثیر استفاده ویدیو و نمایش بعنوان فعالیت های پیش خواندن برروی اضطراب خواندن و درک متن در زبان آموزان انگلیسی بعنوان زبان خارجی
  • بررسی رابطه بین عوامل شخصیتی معلمان و نگرش آنها نسبت به تغییرات براساس مدل پنج عاملی زوکرمن ( مورد مطالعه معلمان پایه ششم ابتدایی ناحیه 4 کرج)
  • یک پژوهش کیفی بررسی عوامل موثر بر بهبود وضعیت آموزش مجازی
  • راهکارهای ارتقاء آموزش های الکترونیکی در نظام آموزش عالی ج.ا.ایران
  • فضای مجازی و فرهنگ استفاده در جامعه ایرانی
  • بررسی مشکلات آموزش مجازی و تاثیر آن بر کیفیت یادگیری
  • استانداردهای بین المللی و چارچوب صلاحیت های فناوری در آموزش معلمان و دانش آموزان
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)