ارزیابی اثربخشی رویکرد آموزشی مبتنی بر روشهای دیداری آیات قرآن کریم از طریق بسترهای مجازی با مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر
(Evaluate educational approach based on visual method of holy Quran through virtual and social networks (case study in Shahid Ranjbar Alishahr school
نویسندگان :
هاجر یزدان پناه ( حوزه علمیه خواهران الزهرای بوشهر )
چکیده
ظهور و بروز همه گیری کرونا ضرورت استفاده از بسترهای جایگزین برای آموزش و تدریس بیش از پیش گوشزد کرده است. در عین حال در دسترس بودن و روند رو به گسترش استفاده دانش آموزان از شبکههای اجتماعی و فضای مجازی باعث ترغیب در بکارگیری و بهرهبرداری از این فضا شده است. لذا میتوان گفت ظرفیت بسترهای فضای مجازی در دوره همهگیری کرونا و پسا کرونا برای بازمهندسی اجتماعی و تقویت نظام یادگیری بر تصمیمگیران حوزه آموزش و پرورش مبرهن گشته است. از طرفی بینایی از جمله قوی ترین داالن ارتباطی انسانها با محیط پیرامونی و کسب و تبادل اطالعات میباشد. در همین زمینه میتوان ادعا کرد درصد باالیی از یادگیری از طریق بینایی انسان و مشاهده اتفاقات رخ میدهد. از جمله اصولی و پایهای ترین روش تدریس قران کریم استفاده از روشهای نوین دیداری میباشد. از این رو در این تحقیق سعی شده است اثر بخشی آموزش قرآن کریم با روشهای بصری و در بسترهای مجازی و در خالل زمانی پاندمی کرونا به عنوان مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر در پایههای سوم، چهارم، پنجم و ششم مورد بررسی قرار گیرد و با ارائه یافتههای به دست امده بتوان آن را در پژوهش های بعدی با سایر روش های نوین آموزش به بوته نقد سپرد.کليدواژه ها
قرآن کریم، روش تدریس، آموزش مجازی، روش یادگیری، روخوانی قرآن، روانخوانی قرآنکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:هاجر یزدان پناه , 1400 , ارزیابی اثربخشی رویکرد آموزشی مبتنی بر روشهای دیداری آیات قرآن کریم از طریق بسترهای مجازی با مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.