پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله ارزیابی اثربخشی رویکرد آموزشی مبتنی بر روشهای دیداری آیات قرآن کریم از طریق بسترهای مجازی با مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

ارزیابی اثربخشی رویکرد آموزشی مبتنی بر روشهای دیداری آیات قرآن کریم از طریق بسترهای مجازی با مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر

(Evaluate educational approach based on visual method of holy Quran through virtual and social networks (case study in Shahid Ranjbar Alishahr school
نویسندگان :

هاجر یزدان پناه ( حوزه علمیه خواهران الزهرای بوشهر )

دانلود فایل   

چکیده

ظهور و بروز همه گیری کرونا ضرورت استفاده از بسترهای جایگزین برای آموزش و تدریس بیش از پیش گوشزد کرده است. در عین حال در دسترس بودن و روند رو به گسترش استفاده دانش آموزان از شبکههای اجتماعی و فضای مجازی باعث ترغیب در بکارگیری و بهرهبرداری از این فضا شده است. لذا میتوان گفت ظرفیت بسترهای فضای مجازی در دوره همهگیری کرونا و پسا کرونا برای بازمهندسی اجتماعی و تقویت نظام یادگیری بر تصمیمگیران حوزه آموزش و پرورش مبرهن گشته است. از طرفی بینایی از جمله قوی ترین داالن ارتباطی انسانها با محیط پیرامونی و کسب و تبادل اطالعات میباشد. در همین زمینه میتوان ادعا کرد درصد باالیی از یادگیری از طریق بینایی انسان و مشاهده اتفاقات رخ میدهد. از جمله اصولی و پایهای ترین روش تدریس قران کریم استفاده از روشهای نوین دیداری میباشد. از این رو در این تحقیق سعی شده است اثر بخشی آموزش قرآن کریم با روشهای بصری و در بسترهای مجازی و در خالل زمانی پاندمی کرونا به عنوان مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر در پایههای سوم، چهارم، پنجم و ششم مورد بررسی قرار گیرد و با ارائه یافتههای به دست امده بتوان آن را در پژوهش های بعدی با سایر روش های نوین آموزش به بوته نقد سپرد.

کليدواژه ها

قرآن کریم، روش تدریس، آموزش مجازی، روش یادگیری، روخوانی قرآن، روانخوانی قرآن

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
هاجر یزدان پناه , 1400 , ارزیابی اثربخشی رویکرد آموزشی مبتنی بر روشهای دیداری آیات قرآن کریم از طریق بسترهای مجازی با مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • پژوهشی پیرامون نقش یادگیری الکترونیکی در آموزش زبان انگلیسی
  • آموزش مجازی، رویکرد کارآمد آموزش و یادگیری در اپیدمی کرونا
  • راهکارهای ارتقاء آموزش های الکترونیکی در نظام آموزش عالی ج.ا.ایران
  • فضای مجازی؛ تغییر الگوی های یادگیری اجتماعی با تأکید بر نظریه آلبرت بندورا
  • آموزش مجازی و خلاقیت و نو آوری
  • عدالت آموزشی و تحقق آن در آموزش مجازی
  • تاثیر آموزش مجازی بر تربیت و پرورش ابعاد مختلف دانش آموزان ابتدایی
  • Solutions and American English Files Can they meet the learners’ needs?
  • تاثیر کرونا بر آموزش
  • جایگاه فلسفه تعلیم و تربیت و مبانی آن در آموزش و یادگیری مجازیِ ماده درسیِ عربی، زبان قرآن در مدارس
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)