پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله ارزیابی اثربخشی رویکرد آموزشی مبتنی بر روش های دیداری آیات قرآن کریم از طریق بسترهای مجازی با مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

ارزیابی اثربخشی رویکرد آموزشی مبتنی بر روش های دیداری آیات قرآن کریم از طریق بسترهای مجازی با مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر

Evaluate educational approach based on visual method of holy Quran through virtual and social networks (case study in Shahid Ranjbar Alishahr school)
نویسندگان :

هاجر یزدان پناه ( حوزه علمیه خواهران الزهرای بوشهر )

دانلود فایل   

چکیده

ظهور و بروز همه گیری کرونا ضرورت استفاده از بسترهای جایگزین برای آموزش و تدریس بیش از پیش گوشزد کرده است. در عین حال در دسترس بودن و روند رو به گسترش استفاده دانش آموزان از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی باعث ترغیب در بکارگیری و بهره برداری از این فضا شده است. لذا می توان گفت ظرفیت‌ بسترهای فضای مجازی در دوره همه گیری کرونا و پسا کرونا برای بازمهندسی اجتماعی و تقویت نظام یادگیری بر تصمیم گیران حوزه آموزش و پرورش مبرهن گشته است. از طرفی بینایی از جمله قوی ترین دالان ارتباطی انسان ها با محیط پیرامونی و کسب و تبادل اطلاعات می‌باشد. در همین زمینه می توان ادعا کرد درصد بالایی از یادگیری از طریق بینایی انسان و مشاهده اتفاقات رخ می‌دهد. از جمله اصولی و پایه ای ترین روش تدریس قران کریم استفاده از روش‌های نوین دیداری می‌باشد. از این رو در این تحقیق سعی شده است اثر بخشی آموزش قرآن کریم با روش های بصری و در بسترهای مجازی و در خلال زمانی پاندمی کرونا به عنوان مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر در پایه‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم مورد بررسی قرار گیرد و با ارائه یافته‌های به دست امده بتوان آن را در پژوهش های بعدی با سایر روش های نوین آموزش به بوته نقد سپرد.

کليدواژه ها

قرآن کریم، روش تدریس، آموزش مجازی، روش یادگیری، روخوانی قرآن، روان خوانی قرآن

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
هاجر یزدان پناه , 1400 , ارزیابی اثربخشی رویکرد آموزشی مبتنی بر روش های دیداری آیات قرآن کریم از طریق بسترهای مجازی با مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی مزایا و معایب آموزش مجازی
  • آموزش عالی و چالش های آن در دوران کرونا
  • کلیاتی در زمینه مدارس یادگیرنده
  • بررسی مؤلفه های فقهی حمایت ازحریم خصوصی افراد درفضای مجازی
  • آموزش مجازی و اخلاق در زیست بوم کووید 19 و پس از آن
  • بررسی رابطه بین سبک رهبری با عملکرد معلمان مدارس چاهورز
  • تاثیر کرونا بر آموزش
  • آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی یک مطالعه کیفی
  • شناسایی مؤلفه های مؤثر در اجرای موفق آموزش مجازی
  • بررسی رابطه بین حرکت چشم و راهبردهای خواندن از طریق مطالعه متن انگلیسی در محیط الکترونیکی
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)