پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله الگوها و روش های مدیریت و برنامه ریزی در آموزش مجازی کلاس های چند پایه
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

الگوها و روش های مدیریت و برنامه ریزی در آموزش مجازی کلاس های چند پایه

Patterns and methods of management and planning in the virtual education of multi-grade classes
نویسندگان :

حسین حسنی ( دانشگاه یزد )

دانلود فایل   

چکیده

هدف این پژوهش بررسی روش های تدریس در آموزش مجازی کلاس های چندپایه است. پژوهش حاضر از نوع پژوهش های تحلیلی- تبیینی است. با استفاده از متون و منابع موجود و مطالعات صورت‌گرفته (داخلی و خارجی) با استفاده از کلید واژه هایی مانند «کلاس های چندپایه»، «روش تدریس کلاس های چندپایه»، با استفاده از فیش برداری، به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته شده است. ابتدا دلایل و چرایی برپایی کلاس های چندپایه، اهمیت و جایگاه تدریس در این نوع کلاس ها، نقاط قوت و ضعف، چالش ها و مشکلات این کلاس ها، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. در مرحله بعدی رویکردهای حاکم بر این کلاس ها (رویکرد دانش آموز محور، معلم محور، فعالیت محور، رویکرد خود راهبری، یادگیری از همسالان)، شیوه های مدیریت و برنامه ریزی در آن (روش محوری یا ارایه موضوع های ناهمانند، روش گروهی یا ارایه موضوع های همانند، روش مشترک محوری و گروهی یا تلفیقی) تشریح شد و در نهایت به بیان روش ها و راهبردهای قابل استفاده و مرسوم در این نوع کلاس ها (شامل روش های مبتنی بر همیاری مانند روش های کارآیی اعضای تیم جورچین جیگسا، روش اعضای تیم، روشن سازی طرز تلقی، قضاوت عملکرد، فکر کردن، پیوستن، در میان گذاشتن و نیز دیگر روش ها از قبیل جدول سه سؤالی، ایفای نقش، گردش علمی، دریافت مفهوم، بارش مغزی، گروه‌های دانش‌آموزی تقسیم موفقیت، با هم آموزی، پژوهش گروهی، یادگیری انفرادی مبتنی بر کمک گروه ، نوشتن مشارکتی، گروه- بازی- مسابقه، کارآموزی شناختی، تدریس خصوصی، داربست زدن، تدریس مبتنی بر بازی، تدریس مبتنی بر ایفای نقش، تدریس مبتنی بر کاوشگری، سخنرانی، پرسش و پاسخ یا سقراطی، حل مسئله، روش آزمایشی) پرداخته شد.

کليدواژه ها

مدیریت، روش های تدریس، کلاس چندپایه، یادگیری، آموزش مجازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
حسین حسنی , 1400 , الگوها و روش های مدیریت و برنامه ریزی در آموزش مجازی کلاس های چند پایه , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • کلیاتی در زمینه مدارس یادگیرنده
  • بررسی ابعاد و جایگاه شبکه‌های اجتماعی مجازی در فرایند یادگیری و تدریس در آموزش عالی
  • اثربخشی تدریس به روش معکوس بر میزان یادگیری دانش آموزان در آموزش مجازی
  • رویکرد آموزش ریاضیات واقعیت مدار و اثربخشی آن در آموزش مجازی
  • بهداشت روانی دانش آموزان در دوره همه گیری کرونا از دیدگاه روان شناسی
  • راهکارهای تدریس خلاقانه در آموزش های مجازی
  • بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی در بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان در درس ریاضی
  • آسیب شناسی رویکرد سنتی تربیت هنری در آموزش هنر
  • بررسی رابطه ی آمادگی جسمانی و تربیت بدنی با رشد اجتماعی و خودپنداره دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم
  • لزوم توسعه علم در رشته های علوم تربیتی و مشاوره از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)