ارزیابی مقایسه تأثیر روش یادگیری دیداری با شنیداری در تلاوت آیات قرآن کریم با مطالعه موردی بر روی دانش آموزان مدرسه شهید رنجبر عالیشهر
(Comparison assessment of the effect of visual and auditory learning methods in reciting of the Holy Quran (case study in Shahid Ranjbar Alishahr school
نویسندگان :
هاجر یزدان پناه ( حوزه علمیه خواهران الزهرای بوشهر )
چکیده
انسانها از طریق بینایی بیشترین اطالعات را از محیط پیرامونی خود کسب مینمایند. به عبارتی درصد باالیی از یادگیری از طریق بینایی انسان و دیدن اتفاقات رخ میدهد. از طرفی کم کارترین عضو بدن انسان هم چشم میباشد. زیرا درصد پایینی از مشاهدات را به مغز انتقال میدهد. بدین ترتیب آموزگار با توجه به جایگاه مهم هر دو عضو یادگیری یعنی چشم و گوش در آموزش قرآن کریم باید از ساده انگاری دوری کند تا فرصتهای طالیی به دست آمده آموزش را از دست ندهد. روش دیداری به مراتب از روش شنیداری دارای اهمیت باالتری میباشد. چرا که باعث بهتر تثبیت شدن مفاهیم و عمق آموزش در دانشآموزان میگردد. یکی از پایههای روش تدریس آیات قران کریم، روشهای دیداری و شنیداری میباشد. پس از بررسی و تدقیق موضوع مالحظه گردید دانشآموزان پایههای مذکوری که روش تدریس یادگیری دیداری را در پیش گرفته بودند به پیشرفت قابل توجهی در زمینه روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم از خود نشان دادند.کليدواژه ها
آموزش قرآن کریم، روش تدریس، روش یادگیری، روش شنیداری، روش دیداریکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:هاجر یزدان پناه , 1400 , ارزیابی مقایسه تأثیر روش یادگیری دیداری با شنیداری در تلاوت آیات قرآن کریم با مطالعه موردی بر روی دانش آموزان مدرسه شهید رنجبر عالیشهر , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.