پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله ارزیابی مقایسه تأثیر روش یادگیری دیداری با شنیداری در تلاوت آیات قرآن کریم با مطالعه موردی بر روی دانش آموزان مدرسه شهید رنجبر عالیشهر
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

ارزیابی مقایسه تأثیر روش یادگیری دیداری با شنیداری در تلاوت آیات قرآن کریم با مطالعه موردی بر روی دانش آموزان مدرسه شهید رنجبر عالیشهر

(Comparison assessment of the effect of visual and auditory learning methods in reciting of the Holy Quran (case study in Shahid Ranjbar Alishahr school
نویسندگان :

هاجر یزدان پناه ( حوزه علمیه خواهران الزهرای بوشهر )

دانلود فایل   

چکیده

انسانها از طریق بینایی بیشترین اطالعات را از محیط پیرامونی خود کسب مینمایند. به عبارتی درصد باالیی از یادگیری از طریق بینایی انسان و دیدن اتفاقات رخ میدهد. از طرفی کم کارترین عضو بدن انسان هم چشم میباشد. زیرا درصد پایینی از مشاهدات را به مغز انتقال میدهد. بدین ترتیب آموزگار با توجه به جایگاه مهم هر دو عضو یادگیری یعنی چشم و گوش در آموزش قرآن کریم باید از ساده انگاری دوری کند تا فرصتهای طالیی به دست آمده آموزش را از دست ندهد. روش دیداری به مراتب از روش شنیداری دارای اهمیت باالتری میباشد. چرا که باعث بهتر تثبیت شدن مفاهیم و عمق آموزش در دانشآموزان میگردد. یکی از پایههای روش تدریس آیات قران کریم، روشهای دیداری و شنیداری میباشد. پس از بررسی و تدقیق موضوع مالحظه گردید دانشآموزان پایههای مذکوری که روش تدریس یادگیری دیداری را در پیش گرفته بودند به پیشرفت قابل توجهی در زمینه روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم از خود نشان دادند.

کليدواژه ها

آموزش قرآن کریم، روش تدریس، روش یادگیری، روش شنیداری، روش دیداری

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
هاجر یزدان پناه , 1400 , ارزیابی مقایسه تأثیر روش یادگیری دیداری با شنیداری در تلاوت آیات قرآن کریم با مطالعه موردی بر روی دانش آموزان مدرسه شهید رنجبر عالیشهر , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • ارزشیابی توصیفی در آموزش مجازی با تاکید بر پوشه کار الکترونیکی
  • بررسی آماری عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه والدین دانش آموزان
  • ارزیابی اثربخشی رویکرد آموزشی مبتنی بر روش های دیداری آیات قرآن کریم از طریق بسترهای مجازی با مطالعه موردی در مدرسه شهید رنجبر عالیشهر
  • چالش ها وراهکارهای مدیریت فضای مجازی در تعلیم وتربیت
  • چالش ها و راهکارهای سنجش و ارزشیابی در کلاس های مجازی
  • اثربخشی تدریس به روش معکوس بر میزان یادگیری دانش آموزان در آموزش مجازی
  • تحلیل تغییرات حاصل از شیوع کرونا بر نظام های آموزش سازمانی
  • الگوها و روش های مدیریت و برنامه ریزی در آموزش مجازی کلاس های چند پایه
  • مشکلات بهداشت ستون فقرات ناشی از آموزش های آنلاین و کاربرد تجهیزات الکترونیکی در دانش آموزان و معلمان و ارائه راهکار در پیشگیری از آن در دوران کرونا
  • بررسی تاثیر فضای مجازی در شکوفایی و رشد استعداد دانش آموزان
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)