تحلیل محتوا کتب درسی دوره ابتدایی از نظر توجه به یادگیری از طریق بازی
Content analysis of elementary school textbooks in terms of attention to learning through play
نویسندگان :
سمانه احمدی کوهبنانی ( دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد )
چکیده
چکیده پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتب درسی دبستان آموزش و پرورش ایران از حیث توجه به یادگیری از طریق بازی انجام گرفت و برای بررسی میزان توجه به یادگیری از طریق بازی از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. در این پژوهش تمام محتوای کتاب ها مورد بررسی قرار گرفت و واحد ثبت در این پژوهش،صفحه است که از طریق فرایند کدگذاری بشری قیاسی انجام شد و برای توصیف میزان توجه به یادگیری از طریق بازی از فراوانی و درصد بهره گیری شده است. منبع مورد استفاده، طبقه بندی بازی شارلوت بوهلر ، طبقه بندی بازی الیزابت هارلوک و طبقه بندی اسپارگ بود. یافته های حاصل از تحلیل محتوا نشان داد که میزان تأکید و توجه، کتب علوم تجربی،ریاضی،فارسی(خوانداری) و مطالعات اجتماعی براساس نتایج حاصل ،خیلی پایین است و با وضع مطلوب فاصله دارد و نیازمند بازنگری و اصلاح هستند زیرا میانگین پراکندگی انواع بازی ها در کتب علوم تجربی، ریاضی، فارسی(خوانداری) و مطالعات اجتماعی به ترتیب،3 3%،¼%،2 12% و4 1% است.کليدواژه ها
کلید واژه بازی،یادگیری،طبقه بندی بازی،کودکان و کتب ابتدایی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سمانه احمدی کوهبنانی , 1400 , تحلیل محتوا کتب درسی دوره ابتدایی از نظر توجه به یادگیری از طریق بازی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.