پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله اقدام پژوهی(کارورزی2) چگونه توانستم اختلال لکنت زبان و روخوانی دانش آموزم را حل کنم؟
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

اقدام پژوهی(کارورزی2) چگونه توانستم اختلال لکنت زبان و روخوانی دانش آموزم را حل کنم؟

?Action Research (Internship 2) How could I solve my student s stuttering and reading disorder
نویسندگان :

سمانه احمدی کوهبنانی ( دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد )

دانلود فایل   

چکیده

- چکیده گزارش حاضر در ارتباط با کارورزی2 باهدف پژوهش در عمل، اقدام پژوهی(Action Research)درسطح مدرسه و کلاس درس جهت بهسازی کارها در محیط شغلی و کسب و توسعه مهارت های حرفه ای و البته علت یابی(با استفاده از شواهدات)،تغییر، تعدیل یا اصلاح وضعیت صورت گرفته است. برای جمع آوری اطلاعات، همچنین تفسیر و تبیین آنها از روش های مشاهده ، مصاحبه و چک لیست و مطالعه منابع علمی و اسناد مرتبط استفاده گردیده است. در این گزارش اطلاعات جمع آوری شده از موقعیت های آموزشی -تربیتی، عناصر موقعیت و محیط فیزیکی در سطح مدرسه و کلاس درس و راه هاى گوناگون نوین برای علت یابی و البته روش های مداخله براى تغییر وضعیت نامطلوب موجود (لکنت زبان و مشکل خوانداری)توسط کارورز در مسأله مدنظردر محیط كلاس و آموزشگاه به صورت نظام مند توصیف و بررسی شده و با کمک شواهد معتبر، مسئله تبیین شده و بر آن مستندات علمی و پژوهشی ارائه شده است. همچنین برای تحلیل موقعیت های واقعی و مسئله مورد مطالعه و انطباق آن با یافته های نظری و مطالعه موردی در قالب کنش پژوهی تدوین و گزارش شده است که جمع آوری اطلاعات جامع از رویدادها و موقعیت های آموزشی-تربیتی مدرسه و کلاس درس، تغییر وضعیت نامطلوب موجود وتفسیر و تبیین آنها باعث مشارکت فعال ،کسب مهارت ها و تجارب ارزشمند معلمی گردید و به گسترش مهارت های علمی و عملی یا رویكردها و ابزار مناسب و جدید و حل مسایل،کمک شایانی کرد.البته سبب چاره‌اندیشی ،تغییر، تعدیل یا اصلاح وضعیت موجود (مشکل دانش آموز) گردید.

کليدواژه ها

-کلید واژه فاطمه-لکنت زبان-بازسازی گفتار-مدرسه-حساسیت زدایی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سمانه احمدی کوهبنانی , 1400 , اقدام پژوهی(کارورزی2) چگونه توانستم اختلال لکنت زبان و روخوانی دانش آموزم را حل کنم؟ , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • نقش آموزش مجازی بر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات و رفتار مدنی تحصیلی از طریق سواد اطلاعاتی
  • بررسی کاربرد اینترنت و نقش تکنولوژی آموزشی در اثر بخشی آموزش
  • نقش معلم در توسعه دانش تربیت اسلامی ( با توجه به سند بنيادين آموزش و پرورش )
  • عدالت آموزشی و تحقق آن در آموزش مجازی
  • یک پژوهش کیفی بررسی عوامل موثر بر بهبود وضعیت آموزش مجازی
  • آسیب‌شناسی تدریس ریاضی مقطع ابتدایی برنامة آموزشی شاد؛ قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها در دوران کرونا (مطالعه موردی پایة سوم ابتدایی مدارس شهر بهبهان سال تحصیلی 1400-1399)
  • بررسی رابطه بین سبک رهبری با عملکرد معلمان مدارس چاهورز
  • فرصت ها و تهدیدهای تربیتی در فضای مجازی
  • آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی یک مطالعه کیفی
  • بررسی تاثیر فضای مجازی در شکوفایی و رشد استعداد دانش آموزان
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)