بررسی تأثیر تقویت هوش کلامی در مهارت انشانویسی دانشآموزان پایۀ هفتم در آموزش مجازی
Investigating the effect of strengthening verbal intelligence on writing skills of seventh grade students in virtual education
نویسندگان :
علی دلیر ( دانشگاه فرهنگیان ) , سمانه عباسی ( دانشگاه سمنان )
چکیده
نوشتن بهعنوان یکی از چهار مهارت اصلی، در کنار شنیدن، سخن گفتن و خواندن، پیچیدهترین و مهمترین مهارت زبانآموزی است. در مقطع متوسطۀ اول مطالب کتاب نگارش عهدهدار تقویت توانایی نوشتن دانشآموزان این مقطع است، اما در کنار آن ارائۀ شیوههای مفید یادگیری از سوی دبیران به تقویت این مهارت کمک شایانی خواهد کرد. یکی از این شیوهها تقویت هوش کلامی است. هوش کلامی که به معنای تسلط بر کلمات و توانایی استفاده از آنهاست، در نظریۀ هوشهای چندگانۀ هوارد گاردنر همواره مورد توجه دبیران، بهویژه در درس فارسی و نگارش بوده است. در این پژوهش به روش توصیفی_تحلیلی تأثیر تقویت هوش کلامی با شیوههای متناسب با درس نگارش در مهارت انشانویسی در موقعیتی بررسی شده است که در آن فضای مجازی بهعنوان فضای آموزشی غالب در نظر گرفته شده و این نتیجه به دست آمده است که میتوان با روشهایی در راستای تقویت این هوش، همچون مترادفسازی، قصهگویی و داستانسازی، جملهسازی با لغات دشوار، تصویرنویسی، خلاصهنویسی، نوشتن وقایع روزانه، خواندن کتب غیردرسی، بازی با کلمات و یافتن لغات مناسب در متن، حتی در آموزش بهصورت مجازی نیز مهارت انشانویسی دانشآموزان پایۀ هفتم را به نحو مؤثری تقویت کرد.کليدواژه ها
هوش کلامی، انشانویسی، نظریۀ هوشهای چندگانه، هوارد گاردنر، آموزش مجازیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:علی دلیر , 1400 , بررسی تأثیر تقویت هوش کلامی در مهارت انشانویسی دانشآموزان پایۀ هفتم در آموزش مجازی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.