بررسی مشکلات آموزش مجازی و تاثیر آن بر کیفیت یادگیری
Investigate the problems of e-learning and its impact on the quality of learning
نویسندگان :
زهرا شهبازی رز ( دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل ) , محمد عظیمی ( دانشگاه فرهنگیان )
چکیده
به علت شیوع بیماری کرونا و گسترش استفاده از آموزش مجازی بررسی مشکلات این نوع از آموزش و تاثیری که بر یادگیری دارد ضرورت می یابد . هدف اصلی از پژوهش حاضر بررسی مسائل و مشکلات آموزش مجازی و تاثیر این مشکلات بر کیفیت یادگیری دانش آموزان می باشد روش گردآوری این پژوهش کیفی از نوع توصیفی تحلیلی می باشند و همچنین از روش اسنادی و کتابخانه ای استفاده شده است. برای انجام این پژوهش داده های اسنادی و از قبل موجود نیز به کار برده شده است.گردآوری اطلاعات در این پژوهش با استناد به اسناد مکتوب و رفرنس های معتبر به دست آمده است و ابزار گردآوری به صورت هدفمند و با استفاده از مقالات موجود در سایت های معتبر بوده است. یافته های پژوهش نشاندهنده آن است که با شیوع بیماری کرونا و افزایش اهمیت آموزش مجازی ، با وجود مشکلات بسیاری که در این زمینه وجود داشته است ، یادگیری الکترونیک به عنوان یک رویکرد نوآورانه برای بهبود کیفیت یادگیری در تحصیلات ظهور کردهاست و مانع از توقف یادگیری شده است . همچنین شبکه های مجازی در بسیاری از موارد سبب افزایش سطح یادگیری شدهاست . در این دوره آموزش مجازی یک جایگزین برای تحصیل سنتی در کلاس حضوری فراهم نموده و امکان دسترسی به اطلاعات درسی بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی را برای فراگیران فراهم کرده است .کليدواژه ها
مشکلات آموزش ، آموزش مجازی ، کیفیت یادگیریکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:زهرا شهبازی رز , 1400 , بررسی مشکلات آموزش مجازی و تاثیر آن بر کیفیت یادگیری , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.