تعامل آموزش و یادگیری در نظام آموزش مجازی در دوره کرونا
Interaction of teaching and learning in the virtual education system in Corona
نویسندگان :
رقیه باقرنژاد ( دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ) , علیرضا عراقیه ( دانشیار گروه برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامشهر )
چکیده
آموزش و پرورش اساسی ترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی در کشور است، لذا بهره مندی هوشمندانه از فناوری های نوین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و گسترش بهره برداری از ظرفیت آموزشهای غیرحضوری و مجازی در برنامه های آموزشی و تربیتی بویژه معلمان و دانش آموزان از طریق شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات ضروری است. از آنجایی که ضعف آشنایی برخی معلمان با آموزشهای مجازی و عدم بکارگیری فناوری های جدید در امر آموزش بعنوان یکی از مشکلات اساسی درحوزه آموزش و پرورش هویدا گشت، تعطیلی مدارس درپی شیوع ویروس کرونا، فرصت تفکر مجدد به معلمان جهت ارتقای آگاهی خود از روشهای نوین و همچنین روشهای تدریس غیرحضوری را اعطا کرده است. این امر میتواند به ارتقا و به روزرسانی توانمندی های تربیتی، تخصصی معلمان و تقویت هویت حرفه ای آنان کمک کند. نظام آموزشی مهمترین ارکان یک جامعه است و آموزش و یادگیری نیز از مهمترین فرایندهای بنیادی در سیاستگذاری دولت است. هرچند که آموزش مجازی یک نیاز آنی در فرایند یادگیری، یاددهی بوده و دارای فواید زیادی است.لذا پیشنهاد راهکارهای مدیریتی و اجرایی برای رفع آسیبها و چالشهای حاصل از آن میتواند زیربنای روشی غنی برای آموزش در دوران بیماری کرونا و پسا کرونا ایجاد نماید.کليدواژه ها
آموزش،یادگیری،کرونا،مجازی، تعاملکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:رقیه باقرنژاد , 1400 , تعامل آموزش و یادگیری در نظام آموزش مجازی در دوره کرونا , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.