آموزش مجازی، رویکرد کارآمد آموزش و یادگیری در اپیدمی کرونا
Virtual education an efficient approach to teaching and learning in the Corona epidemic
نویسندگان :
علی سرخی ( دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ) , بهمن خسروی پور ( دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان )
چکیده
در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورها با وضعیت چشمگیری از نظر اقتصاد جهانی و فعالیت های اجتماعی انسانی، از جمله آموزش در زمان شیوع ویروس مواجه هستند. تعطیلی دانشگاه بر بسیاری از فراگیران در سراسر جهان تأثیر گذاشته و کلاسهای حضوری به حالت تعلیق درآمده است. در این شرایط، آسیا یکی از اولین مناطقی بود که آموزش آنلاین را عملیاتی نمود. با وجود تحقیقات قبلی در مورد آموزش و یادگیری آنلاین، آمادگی دانش آموزان برای مشارکت در زمان واقعی یادگیری آنلاین اجرا شده در طول شیوع ویروس کرونا هنوز به خوبی درک نشده است. تعطیلی های ملی و بین المللی بیش از 91 درصد از جامعه آموزشی کشور را تحت تأثیر قرار داد. آموزش الکترونیکی تنها روش مؤثر مؤسسات آموزشی برای هماهنگی فرآیند یادگیری است. در دوران قرنطینه جهانی بسیاری از مؤسسات آموزشی از طریق فن آوری های یادگیری از راه دور برای مواجهه با تأثیر تعطیلی های محلی و ارتقای تداوم آموزش به فراگیران خود آموزش داده اند. آموزش مجازی، فرصتی بی بدیل برای رویارویی با محدودی های آموزش حضوری، تحقق آرمان آموزش برای همه و زمینه سازی برای توسعه پایدار و متوازن در کشور است. این مقاله که به روش مروری و با استفاده از منابع مکتوب و اینترنتی تهیه شده، تلاش دارد کیفیت آموزش و میل به یادگیری در فراگیران در اپیدمی کرونا را بررسی کند.کليدواژه ها
ویروس کرونا، آموزش، یادگیری آنلاین، انگیزه یادگیریکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:علی سرخی , 1400 , آموزش مجازی، رویکرد کارآمد آموزش و یادگیری در اپیدمی کرونا , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.