آسیب شناسی راهکارهای پویایی هویت اجتماعی و علمی زنان در نظام آموزشی
Pathology of dynamic social and scientific identity solutions of women in the educational system
نویسندگان :
زهرا رحیمدادفر ( دانشگاه ازاد اسلامی واحد تایبات )
چکیده
هدف این تحقیق؛ آسیبشناسی پویایی هویت اجتماعی و علمی زنان در نظام آموزشی (آموزشوپرورش شهرستان تربتجام) تدوین گردیده است. جهت اجرای طرح مزبور از روش کیفی ( نظریه بنیاد) استفاده گردید. مشارکتکنندگان پژوهش، تعداد 12 تن از مدیران و معلمان مدارس دخترانه تربتجام بوده که بهصورت هدفمند مورد مصاحبه قرار گرفتند. در بررسی گزارههای تحقیق، تعداد 194 مفهوم اولیه؛ نودوشش مقوله فرعی اول و بیست مقوله فرعی دوم و شش مقوله نهایی به دست آمد. پدیده اکتشافی تحقیق «پویایی هویت اجتماعی و علمی زنان، درگرو رفع محرومیتها و توسعه همهجانبه در نظام آموزش» استنباط شد که این پدیده با مکانیسمهای ششگانه (علی، زمینهای، مداخلهگر، راهبردی و پیامدی) احاطه گردیده است. در تحلیل سؤالات تحقیق، نقاط قوت و ضعف هویت اجتماعی و علمی ازیکطرف و راهبردهای اثرگذار در مورد هویت اجتماعی و علمی زنان در نظام آموزشی استخراج گردید. یافتهها نشان داد که فراهمسازی تسهیلات ازدواج، توانمندسازی نیروی انسانی، تقویت کانونهای مشاوره و روانشناختی، تأمین منابع مالی و هزینهای و مشارکت اجتماعی در مورد زنان در تقویت و پویایی هویت زنان در نظام آموزشی اثرگذار بوده است.کليدواژه ها
واژگان کلیدی؛ هویت اجتماعی ، هویت علمی، زنان، نظام آموزشیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:زهرا رحیمدادفر , 1400 , آسیب شناسی راهکارهای پویایی هویت اجتماعی و علمی زنان در نظام آموزشی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.