پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله بررسی آماری عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه والدین دانش آموزان
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

بررسی آماری عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه والدین دانش آموزان

Statistical study of factors affecting the quality of virtual education from the perspective of students parents
نویسندگان :

رضا مؤمنی ( دانشگاه ملی زابل )

دانلود فایل   

چکیده

با توجه به ضرورت و اولویت بخشی به آموزش ابتدایی مندرج در سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور و با توجه به محدودیت های ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، برگزاری کلاسهای مجازی با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه والدین به صورت مقطعی می باشد. نتایج آزمون تی-مستقل نشان می دهد که میانگین گرایش به آموزش مجازی مقدار اندکی است و نتایج این آزمون نشان داد که بین میانگین های گرایش به آموزش مجازی براساس نوع منطقه و ناحیه شهری تفاوت معناداری وجود دارد. البته میانگین گرایش به آموزش مجازی در بین والدین دانش آموزانی که سکونت در نواحی ضعیف شهری دارند، کمتر از والدینی که در مناطق اجتماعی بالا سکونت دارند، می باشد. از طرفی، بین متغیرهای میزان اعتماد و دیدگاه های افراد با میزان گرایش به آموزش مجازی ارتباط مستقیمی وجود دارد. به عبارتی، هر چه دیدگاه های والدین نسبت به آموزش مجازی منفی باشد، آنگاه میزان گرایش فرزندان آنها به آموزش مجازی هم به نوبه خود کمتر است. علاوه بر این، نتایج تحلیل رگرسیون خطی نشان داد که 67 درصد از تغییرات میزان گرایش به آموزش های مجازی مربوط به متغیرهای مستقل تحقیق می باشد که در حقیقت میزان تبیین مدل رگرسیون خطی را نشان می دهد که در این بین متغیرهای مستقل مشتمل بر میزان اعتماد و همچنین دیدگاه افراد نسبت به آموزش های مجازی و نواحی مختلف شهری تأثیر بیشتری داشته اند. با توجه به مشکلات و معایبی که توسط والدین دانش آموزان مطرح گردید، طراحی زیرساخت‌های منسجم و اثربخش جهت ارائه آموزش مجازی ضرورت می یابد.

کليدواژه ها

آزادی عمل در آموزش مجازی، دانش آموزان ابتدایی، دیدگاه های والدین، گرایش به آموزش مجازی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
رضا مؤمنی , 1400 , بررسی آماری عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه والدین دانش آموزان , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • شناسایی مؤلفه های مؤثر در اجرای موفق آموزش مجازی
  • پژوهشی پیرامون نقش یادگیری الکترونیکی در آموزش زبان انگلیسی
  • طراحی واحد آموزشی در موضوع فضای مجازی برای کتاب تفکر و کار با فناوری ششم دبستان
  • آموزش مجازی و آموزش و یادگیری در دوره کرونا
  • بررسی تاثیر استفاده از شبکه در کلاس بر میزان یادگیری و رضایت دانش آموزان
  • رابطه سازمان یادگیرنده با استفاه از فناوری اطلاعات در بین مدیران مدارس ناحیه یک کرمان
  • مروری بر بازخورد اصلاحی نوشتاری وابسته به تکنولوژی
  • بررسی تاثیر گوگل داک بر روی یادگیری لغات تخصصی ؛ مطالعه موردی دانشجویان پرستاری
  • بررسی ابعاد و جایگاه شبکه‌های اجتماعی مجازی در فرایند یادگیری و تدریس در آموزش عالی
  • تربیت زیبایی شناسی در تربیت هنری
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)