آموزش مجازی و ارزشیابی
virtual teaching and assessment
نویسندگان :
سمیه ابراهیمی ( آموزش و پرورش )
چکیده
یکی از مهم ترین بخش آموزش که با آن مواجه هستیم و در هر زمان دقدقه مدرسه و خانه می باشد، ارزیابی از دانش آموزان است.حال با توجه به شرایط کنونی در آموزش فضای مجازی اهمیت و توجه خواصی را می طلبد. با توجه به تنوع درسی دانش آموزان و اینکه هر درس آزمون خاص خود را میطلبد و نیز عدم دسترسی به دانشآموزان در شرایط پاندمی پیش آمده، ما را بر این داشت به دنبال روش های مناسب برای ارزیابی تحصیلی دانش اموزان باشیم. لازم به ذکر است که نم توان فقط از روش خواص و معمول ارزشیابی، برای ارزیابی دانش آموزان استفاده کرد و آن را ملاک عملکرد ایشان قرار داد. با توجه به شرایط پیش آمده از سال گذشته تا کنون و اینکه قسمتی از سال تحصیلی قبل به آموزش مجازی اختصاص داده شد با برخی از مشکلات در این زمینه آشنایی ابتدایی پیدا کردیم. برای اینکه در سالی که پیش رو داشیم، بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم تمام موارد را در حد توان خود مورد بررسی قرار داده و به دنبال راه حلی مناسب برای پیدا کردن روش ارزیابی مناسب دانش آموزان بودیم. بارها و بارها در طول سابقه کاری، شاهد گلایه دانش آموزان و اولیا در زمینه ارزیابی و امتحانات بوده ام پس به دنبال روشهای بودیم که راستی سنجی بالایی داشته و تاجای ممکن نمره حاصله هر دانش آموز، به نمره واقعی اش نزدیک تر شود. به دنبال روشهایی بودیم که استرس دانشآموزان در زمان مواجهه با امتحان به حداقل برسد و دانش آموزان با خیال آسوده به سوال های خود پاسخ دهند. چه بسا باعث تغییر نگرش دانش آموزان در مورد امتحان و ارزیابی گردد. که این امر خود هدفی بسیار بالا در زمینه آموزش و تحصیل علم و دانش می باشد.کليدواژه ها
فضای مجازی، شاد، ارزیابی، امتحان ، مدرسهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1400 , آموزش مجازی و ارزشیابی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.