بررسی تاثیر بازخورد نوشتاری بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان در فضاي مجازي
Investigating the effect of written feedback on students mathematical academic achievement in cyberspace
نویسندگان :
آرزو حسيني ( دانشگاه فرهنگيان ) , فاطمه پيرمردي ( دانشگاه فرهنگيان ) , كيميا عمراني ( دانشگاه فرهنگيان )
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی بازخورد نوشتاری بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش-آموزان پایه هشتم و یازدهم انسانی در فضای مجازی است. پژوهش حاضر از نوع بنيادي مي باشد. طرح پژوهشي نيمه آزمايشي و با استفاده از پيش آزمون، پیشآزمون و تهیه پرسشنامه صورت می گیرد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 9 نفر از دانش اموزان پایه هشتم و 11 نفر از دانش آموزان پایه یازدهم انتخاب شدند. ابزار های مورد استفاده عبارتند از پرسشنامه و آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته. گروه آزمايشي به مدت دو روز تحت بازخورد نوشتاري قرار گرفتند و پيشرفت تحصيلي آنها پيش و پس از بازخورد به وسيله ي آزمون معلم ساخته ارزيابي شد. تحلیل داده ها با استفاده از نمودار میله ای و مقایسه میانگین نمرات انجام شد. افزايش نمرات پسآزمون دانشآموزان و مقايسه ميانگين نمرات آنها قبل و بعد از گرفتن بازخورد و اعلام رضايت دانش آموزان از شيوه بازخورد نوشتاري نشان دهنده موفقيت اين برنامه است.کليدواژه ها
بازخورد نوشتاری، پیشرفت تحصیلی، فضاي مجازيکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:آرزو حسيني , 1400 , بررسی تاثیر بازخورد نوشتاری بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان در فضاي مجازي , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.