بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی در بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان در درس ریاضی
nvestigating the effect of participatory learning in improving students social relationships in mathematics
نویسندگان :
آرزو حسيني ( دانشگاه فرهنگيان )
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی در بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان در درس ریاضی، پایه یازدهم تجربی در فضای مجازی است. پژوهش حاضر از نوع بنیادی می باشد. طرح پژوهشی نیمه آزمایشی و با استفاده از پیش آزمون، پس آزمون و تهیه پرسشنامه صورت می گیرد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 15 نفر از دانش آموزان انتخاب شدند. ابزار های مورد استفاده عبارتند از پرسشنامه و آزمون پیشرفت تحصیلی. دانش آموزان به گروه های 3 و 4 نفره تقسیم شدند، به هر گروه 3 سوال داده شد تا با همکاری و مشارکت هم به حل سوالات بپردازند. و در نهایت از چند گروه به صورت انتخابی درخواست شد تا پاسخ سوالات گروه خود را در گروه کلاسی برای دانش آموزان دیگر نیز توضیح دهند.با توجه به بازخورد مثبت دانش آموزان نسبت به اجرای این فعالیت در کلاس و نتایج نظرسنجی دانش آموزان و اعلام رضایت اکثر دانش آموزان، نشان دهنده موقیت پژوهش ما می باشد.کليدواژه ها
یادگیری - یادگیری مشارکتی2 - کار گروهی3- تعامل4- خودکار آمدی5 - روابط اجتماعی6کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:آرزو حسيني , 1400 , بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی در بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان در درس ریاضی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.