طراحی و تدوین مدل خلاقیت و نوآوری در آموزش مجازی کشور
Designing and compiling a model of creativity and innovation in the country s virtual education
نویسندگان :
شروین وفی ( دانشگاه علمی کاربردی زرماکارون )
چکیده
زمینه و هدف رشد فزاینده دانش بشری وفناوری رو به توسعه عصر حاضر، شکل نوینی از آموزش، تحت عنوان آموزش مجازی را موجب گشته است که توانسته با پیدا کردن جایگاه مناسب خود در نظام آموزش دنیا، زمینه های پرورش روحیه دانش جویی و پژوهشگری، تبادل و تعامل اندیشه ها، یادگیری مستقل و خلاقانه را فراهم نماید. بنابراین توجه به عوامل و مولفه های تاثیرگذار در ایجاد و رشد خلاقیت در محیط آموزش مجازی یک مسئله اساسی و حائز اهمیت می باشد. روش تحقیق روش پژوهش حاضر از نظر طرح تحقیق، از نوع تحقیق آینده نگر و نتیجه گرا می باشد. جامعه آماری این تحقیق، شامل مجموعه ای از متخصصان و صاحب نظران حوزه آموزش مجازی در دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات آموزش مجازی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شهر تهران می باشد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای آماری توصیفی استفاده گردید. یافتهها و نتیجهگیری براساس نتایج حاصل، ابعاد، مولفه ها و شاخص های نهایی مدل خلاقیت در آموزش مجازی، مشتمل بر 3 بعد، ۹ مولفه و ۵۷ شاخص تعیین و معرفی شده اند.کليدواژه ها
آموزش مجازی، خلاقیت، چارچوب و مدل، کیفیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:شروین وفی , 1400 , طراحی و تدوین مدل خلاقیت و نوآوری در آموزش مجازی کشور , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.