آسیب شناسی آموزش مجازی و ارائه راهکارها جهت بهبود عملکرد آموزشی
Virtual education pathology and providing solutions to improve educational performance
نویسندگان :
امیررضا کوهی ( دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل ) , محمد عظیمی ( دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل ) , امین گلشن ( دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل )
چکیده
چکیده مقاله حاضر در پی تبیین پدیده آموزش مجازی، آسیبهای آن و ارائه راهکارهایی جهت پیشگیری از موانع و بهبود عملکرد آموزشی در دوران شیوع ویروس کرونا میباشد. در جریان مقاله علاوه بر مطالعه و بررسی تعدادی کتب در ارتباط با آموزش مجازی، چالشها و راهکارهای آن، 37 مقاله و مجله با همین موضوع بررسی شدند. شیوع کرونا بحرانی فاجعه برانگیز برای جهان انسانی است. بطوری که نهاد تعلیم و تربیت، بیشتر از هر نهاد دیگری تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. دانش بشر بطور فزایندهای در حال گسترش است بنابراین یافتههای به دست آمده نشان میدهد که آموزش در حال تبدیل شدن به یکی از پرمشقتترین حرفههای جامعه امروز است. آموزش الکترونیکی به آموزشی میگویند که به وسیله ابزارهای دیجیتال مانند تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی ارائه میشود و هدف آن یادگیری فردی یا بهبود عملکرد سازمانی است. نتیجه به دست آمده نشان میدهد که آموزش الکترونیکی به علت نبود نظارت مدرس بر یادگیرنده، لزوم برنامهریزی درست فراگیران جهت یادگیری موثر در فضای مجازی و مسائل دیگر با مشکلات زیادی روبهرو است. بهترین کار در اوضاع کنونی برگزاری نشستهای هماندیشی با مدرسین و اساتید به منظور مقایسه روشهای آموزش فعلی است.کليدواژه ها
آموزش مجازی، یادگیری الکترونیکی، آسیب شناسی، چالشها، راهکارهاکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:امیررضا کوهی , 1400 , آسیب شناسی آموزش مجازی و ارائه راهکارها جهت بهبود عملکرد آموزشی , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.