آموزش مجازی و اخلاق در زیست بوم کووید 19 و پس از آن
Virtual education and ethics in the Covid ecosystem 19 and beyond
نویسندگان :
روح اله اکبریان ( دانشگاه اصفهان )
چکیده
اخلاق به معنای استفاده از دانش ، توانایی و مهارت های فردی می باشد. در آموزش مجازی رعایت اخلاق حرفه ای مانند دیگر زمینه های آموزشی سبب افزایش کیفیت آموزشی می گردد.رفتار و ارتباط هایی که بر پایه الگوهای رفتاری و رعایت حقوق سایرین و همچنین مسئولیت های اخلاقی که رعایت آن برای محیط مربوطه لازم است، را حرفه می نامند رعایت اخلاق و هویت کودکان در زندگی و ارتباطات اجتماعی ضرورت انسانی زیستن است و حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزارها و امکانات متنوع آن برای خانواده و فرزندان را امری اجتنابناپذیر میداند . دوره نوجوانی دوره حساسی است و در این شرایط والدین نقش مؤثری بر نوجوانان دارند، اظهار میکند نبود والدین در کنار فرزندان خود یا رفتار نادرست آنها بسیار مخرب خواهد بود و کودکان و نوجوانان را در معرض آسیبهای بسیاری قرار میدهد که ممکن است در آینده منجر به ارتکاب جرایم مختلف از سوی آنان شود روش پژوهش روش توصیفی-تحلیلی و گردآوری اطلاعات به روش کتابخانه ای تأثیرات مختلف گسترش فضاهای مجازی را بررسی می کند نتایج نشان می دهد که آموزش مجازی یکی از روش های آموزشی است که در سطح جامعه از آن استقبال بسیاری شده، اما هنوز تولید کنندگان محتوای آموزشی در فضای مجازی دارای اخلاق حرفه ای نیستند و کامل ترین مدل اخلاقی در آن توسط کاربران و متخصصین سایبری ارائه خواهد شدکليدواژه ها
کلید واژه گان فضاهای مجازی ، اخلاق ، یادگیری مجازیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:روح اله اکبریان , 1400 , آموزش مجازی و اخلاق در زیست بوم کووید 19 و پس از آن , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.