نقش معلم در توسعه دانش تربیت اسلامی ( با توجه به سند بنيادين آموزش و پرورش )
The role of the teacher in the development of Islamic education knowledge (according to the basic document of education)
نویسندگان :
ندا بختياري ( علمي كابردي ) , احمد ابوحمزه ( دانشگاه شهيد مفتح )
چکیده
سوق دادن دانش آموزان به سوي رشد و تعالی فرهنگ اسلامی و بستن راه هاي نفوذ فرهنگ هاي بيگانه بر عهده معلمين است. معلم و برنامه درسي به عنوان محور فعاليت هاي تربيتي و فرهنگی عرصه شديد ترين مشاجرات است شايد نخستين تجلي گاه فلسفه در نظام آموزش و پروش را در برنامه ي درسي بدانيم؛ چرا كه اهداف در برنامه هاي درسي گنجانده مي شوند تصميم گيري درباره برنامه درسي در مكاتب گوناگون مستلزم بررسي، امعان نظر و تدوين غايت هاي آموزش و پرورش است وظيفه آموزش و پرورش در جامعه شناخت و حل نيازهاي فکري و فرهنگی جوانان است. تعليم و تزکيه نفس و آموزش فلسفه معاني زندگي به نسل هاي آينده از مهمترين وظايف معلمان است. در جامعه اي که علم و دانايي، محور توانمندي و توسعه جوامع بشري باشد ارتقاي کيفي آموزش و تربيت نسلي با فرهنگ و خلاق امري ضروري است.توسعه کمي و کيفي آموزش، توسعه مشارکت آموزشی و تربیتی ، مذهبی و فرهنگی و خصوصا تعالی فرهنگ اسلامی و بهسازي منابع انساني از مهمترين اولويت هاي کاري آموزش و پرورش مي باشد.کليدواژه ها
برنامه ریزی درسی ، تعالی فرهنگ اسلامی ، تهاجم فرهنگی ، ارزش و مقام معلم ، سند تحولکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ندا بختياري , 1400 , نقش معلم در توسعه دانش تربیت اسلامی ( با توجه به سند بنيادين آموزش و پرورش ) , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.