دانشگاه فرهنگیان و لزوم حرکت به سوی آموزش های مجازی و الکترونیکی با نگاه به سایر کشور ها
Farhangian University and the need to move towards virtual and e-learning Looking at other countries
نویسندگان :
حميدرضا مشهدي ( دانشگاه فرهنگيان ) , مهدي محمدزاده بني طرفي ( دانشگاه فرهنگيان )
چکیده
برنامه ریزی برای آموزش و تربیت معلمان از مهمترین مسائل یک نظام آموزشی پویا و کارا محسوب می گردد. تربیت معلم را می توان از جمله سرنوشت سازترین و مهم ترین مؤلفه های نظام تعلیم و تربیت هر کشور، دانست. چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول و شایستگی هر نظام آموزشی، منوط به توانمندی ها، قابلیت ها و شایستگی های حرفه ای معلمانی است، که مجریان اصلی برنامه های درسی در محیط های واقعی می باشند. تجربه کشور های جهان نشان می دهد که توآوری آموزشي و ايجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، بدون همراهي و پذيرش معلمان ميسر نيست. در واقع، كانون هر تحول و اصلاحي را بايد در جامعه معلمان جستجو كرد. در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز و نقشه جامع علمی کشور، اسناد راهبردی وزارت آموزش و پرورش نیز به مقوله فناوری توجه خاصی نموده اند. دانشگاه فرهنگیان نیز به عنوان یکی از دانشگاه هایی که وظیفه تامین معلمان مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را برعهده دارد، به منظور حرکت در جهت پیشرفت و تعالی کشور و با هدف تحقق چشم انداز بیست ساله راهی جز بهره گیری از فناوری های نوین الکترونیکی و ارتباطی ندارد. در اين پژوهش سعي شده است تا بابهره گيري از مطالعه تطبيقي و نگاهي به تجربه ساير كشور ها پيشنهاداتي براي دانشگاه فرهنگيان مطرح گردد.کليدواژه ها
آموزش مجازي، رويكرد تطبيقي، دانشگاه فرهنگيانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:حميدرضا مشهدي , 1400 , دانشگاه فرهنگیان و لزوم حرکت به سوی آموزش های مجازی و الکترونیکی با نگاه به سایر کشور ها , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.