پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله کلیاتی در زمینه مدارس یادگیرنده
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

کلیاتی در زمینه مدارس یادگیرنده

Generalities in the field of learning schools
نویسندگان :

سید رسول عمادی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , فخر السادات نصیری ولیک بنی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , ثنا مبینی کشه ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )

دانلود فایل   

چکیده

یکی از زیربنایی ترین نهادهای جوامع بشری، آموزش و پرورش است، بر این اساس هر ساله منابع انسانی و مالی بسیار عظیمی برای تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار می گیرد تا دانش آموزان آگاهی های لازم را برای اعتلای جامعه خود بیاموزند و این خود از دغدغه های اساسی نظام های آموزشی سراسر دنیاست. در عصر جدید، با توجه به چالش ها و نوآوری های پیچیده، سازمان های آموزشی به ویژه مدارس نیاز دارند به طور پیوسته یادگیری های جدیدی را بدست آورند. مدارس دیگر با دانش قبلی و سنتی خود قادر به بقا در شرایط کنونی نیستند. در نتیجه یادگیرنده بودن مدارس در تمام ابعاد آن اعم از دانش آموزان، معلمان، مدیران، سیاست گذاران، برنامه ریزان آموزشی و درسی، محیط و ... قابل درک و تبیین است. با این توصیف مقاله حاضر با هدف بررسی کلیاتی در زمینه مدارس یادگیرنده نوشته شد. در ابتدا به ضرورت وجود مدارس یادگیرنده، تعاریف و مفاهیم مرتبط پرداخته و نتایج تحقیقات گذشته نیز جمع بندی شدند و هم چنین ابعاد و مولفه های مدارس یادگیرنده از دیدگاه صاحب نظران معرفی گردید.

کليدواژه ها

سازمان، مدرسه، یادگیری، سازمان یادگیرنده، مدارس یادگیرنده

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ثنا مبینی کشه , 1400 , کلیاتی در زمینه مدارس یادگیرنده , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • نقش اخلاق در بهبود کیفیت آموزش مجازی
  • آسیب‌شناسی تدریس ریاضی مقطع ابتدایی برنامة آموزشی شاد؛ قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها در دوران کرونا (مطالعه موردی پایة سوم ابتدایی مدارس شهر بهبهان سال تحصیلی 1400-1399)
  • آموزش مجازی، رویکرد کارآمد آموزش و یادگیری در اپیدمی کرونا
  • تاثیر آموزش مجازی بر تربیت و پرورش ابعاد مختلف دانش آموزان ابتدایی
  • تاثیر کرونا بر آموزش
  • نقش معلم در توسعه دانش تربیت اسلامی ( با توجه به سند بنيادين آموزش و پرورش )
  • آموزش مجازی و ارزشیابی
  • Solutions and American English Files Can they meet the learners’ needs?
  • مروری بر بازخورد اصلاحی نوشتاری وابسته به تکنولوژی
  • ارزشیابی توصیفی در آموزش مجازی با تاکید بر پوشه کار الکترونیکی
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)