کلیاتی در زمینه مدارس یادگیرنده
Generalities in the field of learning schools
نویسندگان :
سید رسول عمادی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , فخر السادات نصیری ولیک بنی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , ثنا مبینی کشه ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )
چکیده
یکی از زیربنایی ترین نهادهای جوامع بشری، آموزش و پرورش است، بر این اساس هر ساله منابع انسانی و مالی بسیار عظیمی برای تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار می گیرد تا دانش آموزان آگاهی های لازم را برای اعتلای جامعه خود بیاموزند و این خود از دغدغه های اساسی نظام های آموزشی سراسر دنیاست. در عصر جدید، با توجه به چالش ها و نوآوری های پیچیده، سازمان های آموزشی به ویژه مدارس نیاز دارند به طور پیوسته یادگیری های جدیدی را بدست آورند. مدارس دیگر با دانش قبلی و سنتی خود قادر به بقا در شرایط کنونی نیستند. در نتیجه یادگیرنده بودن مدارس در تمام ابعاد آن اعم از دانش آموزان، معلمان، مدیران، سیاست گذاران، برنامه ریزان آموزشی و درسی، محیط و ... قابل درک و تبیین است. با این توصیف مقاله حاضر با هدف بررسی کلیاتی در زمینه مدارس یادگیرنده نوشته شد. در ابتدا به ضرورت وجود مدارس یادگیرنده، تعاریف و مفاهیم مرتبط پرداخته و نتایج تحقیقات گذشته نیز جمع بندی شدند و هم چنین ابعاد و مولفه های مدارس یادگیرنده از دیدگاه صاحب نظران معرفی گردید.کليدواژه ها
سازمان، مدرسه، یادگیری، سازمان یادگیرنده، مدارس یادگیرندهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ثنا مبینی کشه , 1400 , کلیاتی در زمینه مدارس یادگیرنده , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.