پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله Iranian Students’ Acceptance of SHAD as an Educational Social Network A Focus on Gender and Educational Level
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

Iranian Students’ Acceptance of SHAD as an Educational Social Network A Focus on Gender and Educational Level

Iranian Students’ Acceptance of SHAD as an Educational Social Network A Focus on Gender and Educational Level
نویسندگان :

مهرک رحیمی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ) , نگار رستگار ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )

دانلود فایل   

چکیده

The main goal of this study was to investigate Iranian high-school students’ acceptance of SHAD as an educational social network based on Davis’s Technology Acceptance Model (TAM) considering their gender and educational level. 428 high-school students participated in the study. The sample included 207 junior and 221 senior high-school students and 194 male and 234 female students. They completed Educational Social Network Acceptance Scale (ESNAS) adapted to the context of the study to measure the participates’ acceptance of SHAD as an education social network. ESNAS has 30 items and five components based on TAM external variables perceived ease of use perceived usefulness attitudes and intention to use. The data were analyzed by Multivariate Analysis of Variance (MANOVA). The results showed that generally the students do not accept SHAD as an educational social network despite its perceived ease of use. Further analysis revealed significant differences in students’ acceptance of SHAD as an educational social network considering their gender and educational level. The result implied acceptance of SHAD as an educational network by male and senior high-school students. The findings have practical implications for the ministry of education and materials developers and draw their attention to the key role students’ perceptions of the social networks designed for educational purposes play in students’ intention and actual use of that network for their studies.

کليدواژه ها

technology acceptance SHAD social network gender educational level

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهرک رحیمی , 1400 , Iranian Students’ Acceptance of SHAD as an Educational Social Network A Focus on Gender and Educational Level , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر بایسته‌ها و نبایسته‌های محیط آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان
  • بررسی فرصت آموزش مجازی در ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • بررسی مشکلات آموزشی دانش آموزان
  • کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامه درسی (استفاده از نرم‌افزارهای آفیس در تدریس)
  • آموزش مجازی یاور آموزش محیط زیست
  • بررسی نقش فن آوری و فضای مجازی بر شیوه آموزش ریاضی
  • تحلیل تغییرات حاصل از شیوع کرونا بر نظام های آموزش سازمانی
  • آموزش مجازی و آموزش و یادگیری در دوره کرونا
  • کرونا فرصتی برای یادگیری ریاضی با آموزش مجازی
  • راهکارهای تدریس خلاقانه در آموزش های مجازی
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)