آموزش مجازی و توسعه یادگیری مادام العمر
Virtual education and development of lifelong learning
نویسندگان :
ماهرخ دهقان نژاد ( دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی تهران ) , فاطمه خالوندی ( دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی تهران )
چکیده
یادگیری،فرایندی بنیادی است که به موجب آن انسان به فرد تحول یافته ای تبدیل می شود که توانایی های شناختی و قدرت اندیشه وی حد و مرز نمی شناسد.با تکیه بر این مهم،مفهوم یادگیری مادام العمر مطرح می گردد.یادگیری مادام العمر؛به نوعی پاسخ به نیازها و اقتضائات جوامع مدرن و صنعتی در عصر جهانی شدن است.عصری که انسان را به شکلی مجبور به تداوم یادگیری می کند.توسعه یادگیری مادام العمر نیازمند محیطی است که یادگیرنده بتواند به صورت مستقل یاد بگیرد.انتظار می رود که آموزش مجازی در این زمینه نقش موثری داشته باشد؛چرا که محیط آنلاین موجب توسعه خودمدیریتی شده و باعث استقلال یادگیرنده در فرآیند یادگیری می گردد.پژوهش حاضر با روش کتابخانه ای و مطالعه تحقیقات انجام شده به آموزش مجازی و توسعه یادگیری مادام العمر پرداخته است.یافته های مطالعات انجام شده نشان می دهند که آموزش مجازی با قابلیت های فراوانی که دارد،می تواند در توسعه یادگیری مادام العمر نقش داشته باشد،امکان یادگیری بدون محدودیت زمانی و مکانی و متناسب با نیازهای یادگیرندگان را ایجاد کند و در نهایت شرایط تحقق یادگیری مادام العمر را فراهم سازد.کليدواژه ها
یادگیری مادام العمر،آموزش مجازی،صلاحیت دیجیتال،فناوریکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ماهرخ دهقان نژاد , 1400 , آموزش مجازی و توسعه یادگیری مادام العمر , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.