بررسی شاخص های هوشمندسازی مدارس و ضرورت های استقاده از آن
Investigating the indicators of schools intelligence and the necessities of using it
نویسندگان :
علی رجبی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی ) , سید رسول عمادی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی ) , فخرالسادات نصیری ولیک بنی ( دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی )
چکیده
تغییرات اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژی و شرایط اپیدمی بیماری ها، استفاده از فناوری را در امر آموزش بسیار ضروری ساخته به طوری که یکی از مهم ترین عوامل حیات و بقای سازمان هایی که در عصر عدم تداوم، عصری که همواره با تغییرات زیادی مواجه می شود و برای دوام خود نیازمند فناوری و اطلاعات در عصر جدید است، هوشمند سازی مدارس می باشد. ما قادر نخواهیم بود در جامعه ای که تمام سازمان ها و به فناوری مجهز شده اند، از آموزش سنتی استفاده کنیم. مدارس هوشمند در جهت استفاده از شیوه های نوین برای بهبود بخشیدن به کیفیت آموزش، تربیت افراد شایسته که توانایی لازم برای بهره مندی از فناوری را داشته باشند و بتوانند از آن در جهت رشد و توسعه خود و شغل خود استفاده کنند، فعالیت می کند. از این روی مقاله حاضر با هدف شناسایی هوشمند سازی مدارس نوشته شده است.روش انجام پژوهش، روش کتابخانه ای، اسناد و مدارک، سایت ها و مجلات الکتریکی می باشد. در ابتدا به تعاریف و مفاهیم هوشمند سازی و سیستم آموزشی هوشمند پرداخته شد و نتایج تحقیقات نیز جمع بندی شد و همچنین ابعاد، ضرورت ها، موانع و عوامل اصلی هوشمند سازی مدارس از دیدگاه صاحب نظران معرفی شدند.کليدواژه ها
هوشمند سازی مدارس، سیستم آموزشی هوشمند،عصر عدم تداوم، فناوری و اطلاعاتکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:فخرالسادات نصیری ولیک بنی , 1400 , بررسی شاخص های هوشمندسازی مدارس و ضرورت های استقاده از آن , سیزدهمین همایش ملی آموزش
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی میباشد.