پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات سیزدهمین همایش ملی آموزش
  4. مقاله آسیب‌شناسی تدریس ریاضی مقطع ابتدایی برنامة آموزشی شاد؛ قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها در دوران کرونا (مطالعه موردی پایة سوم ابتدایی مدارس شهر بهبهان سال تحصیلی 1400-1399 )
عنوان رویداد : سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400

آسیب‌شناسی تدریس ریاضی مقطع ابتدایی برنامة آموزشی شاد؛ قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها در دوران کرونا (مطالعه موردی پایة سوم ابتدایی مدارس شهر بهبهان سال تحصیلی 1400-1399 )

Pathology of teaching elementary mathematics in a happy curriculum Strengths Weaknesses Opportunities and Threats in the Corona Period (Case Study Third Grade of Behbahan Primary Schools Academic Year 1400-1399 )
نویسندگان :

عاطفه سادات تیموری منفرد ( دانشگاه پیام نور اهواز ) , ذبیح‎الله عباسپور ( دانشگاه شهید چمران اهواز )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از تحقیق حاضر، آسیب‌شناسی تدریس ریاضی مقطع ابتدایی برنامة آموزشی شاد؛ قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها در دورانِ کرونا (مطالعه موردی پایة سوم ابتدایی مدارس شهر بهبهان سال تحصیلی 1400-1399) بود. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعة آماری شامل 420 نفر از معلمان پایة سوم که بر اساس جدول کرجسی- مورگان، نمونه‌ای به حجم 200 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. در این تحقیق از پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شد که از روایی محتوایی و پایایی لازم برخوردار بود. همچنین در تحقیق حاضر در سطح آمار توصیفی به بررسی میانگین و انحراف استاندارد مؤلفه‌ها و در سطح استنباطی با استفاده از آزمون t تک‌ نمونه‌ای و آزمون فریدمن کلیه مراحل تجزیه‌وتحلیل داده‌ها پیاده‌سازی گردید. در نهایت یافته‌ها نحقیق نشان داد که از جمله نقاط قوت برنامة آموزشی شاد، کاهشِ اضطرابِ امتحان ریاضی؛ مهم‌ترین ضعف اجرای این برنامه، افزایشِ هزینه برای ایجاد بستر کافی و کارآمد جهتِ تأمین تجهیزات آموزش مجازی برای معلمان و دانش‌آموزان و ضعف زیرساخت‌های شبکه اینترنت کشور در مقایسه با کشورهای پیشرفته‌؛ همچنین مهم‌ترین فرصت عبارتست از افزایش روحیة مشارکت در بین دانش‌آموزان برای فعالیّت‌های کلاسی و مهم‌ترین تهدیدها شامل ارتقاء برخی از دانش‌آموزان به پایة بالاتر علی‌رغم نیاز آن‌ها به تکرار پایة تحصیلی و افزایش اُفت یادگیری و دامن‌زدن به کم‌سوادی و بی‌سوادی دانش‌آموزان بود.

کليدواژه ها

آموزش مجازی، ریاضی، برنامة آموزشی شاد، کرونا.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عاطفه سادات تیموری منفرد , 1400 , آسیب‌شناسی تدریس ریاضی مقطع ابتدایی برنامة آموزشی شاد؛ قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها در دوران کرونا (مطالعه موردی پایة سوم ابتدایی مدارس شهر بهبهان سال تحصیلی 1400-1399 ) , سیزدهمین همایش ملی آموزش

برگرفته از رویداد



سیزدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری : 25 آذر ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • آسیب شناسی رویکرد سنتی تربیت هنری در آموزش هنر
  • فضای مجازی و فرهنگ استفاده در جامعه ایرانی
  • بررسی تاثیر محتوای رسانه های اجتماعی بر ارتقای سواد سلامت با تاکید بر بهبود سواد رسانه
  • تحلیل محتوای بررسی تطبیقی اهداف کتاب راهنمای معلم فارسی پنجم با پیامدهای آن
  • چگونگی تربیت اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی برازجان در دوره آموزش آنلاین
  • بررسی تاثیر استفاده از شبکه در کلاس بر میزان یادگیری و رضایت دانش آموزان
  • شناسایی مؤلفه های مؤثر در اجرای موفق آموزش مجازی
  • شیوه های بهره گیری از تکنولوژی آموزشی و یادگیری مجازی(برنامه شاد) در زمان کرونا
  • شناسایی مؤلفه های مؤثر در اجرای موفق آموزش مجازی
  • بررسی مؤلفه های فقهی حمایت ازحریم خصوصی افراد درفضای مجازی
  • تماس با ما


    آدرس: تهران- لويزان- خيابان شهيد شعبانلو -دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي
    مرکز مطالعات وپژوهش های آموزش علوم و مهندسی
    صندوق پستي: 136-16785 و کد پستي:1678815811
    تلفن: 822970060 و نمابر: 22970038
    پست الکترونيکي: confedu@srttu.edu

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید رجایی می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)